2023-11-30

En nyhet för mig 🙊

 

Igår var en sådan där dag som vi gick och lullade omkring och fick dagen att gå ändå tills det var dags att hoppa i säng igen.

Gubben styrde och ställde med våra växter och jag slet fram dammsugaren och dammtrasan och for runt. Vi tog en skön paus uppe på takterrassen och åt finn crisp med smör och ost på. -Vet ni en sak? jag har alltid trott (62 år) att dessa goda bröd har hetat fincrisp 😲🙈. Men man lär sig alltid något nytt.

Hantverkaren blev klar inne hos grannen igår med. Så nu behöver man inte tänka på när han tänker dyka upp.

Kvällen blev vid tv:n och vi kollade ifatt på några program som gick i helgen.


Vackra moln över husen där vi bor.



Raggmunk och bacon med lingon till, blev det till middagen.

18 kommentarer:

  1. Finncrisp är ljuvligt goda. En sak är säker och det är att tiden stoppar inte för något eller någon. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är goda de där fincrispen eller menar finn crispen 😉👍.
      Kram

      Radera
  2. Raggmunk med bacon (eller gott fläsk) och rårörda lingon det är en riktig festmåltid.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, det är det. Och efter det är man i matkoma ett tag 😉😀.
      Kram

      Radera
  3. Fastän jag nyss åt en bulle blir jag sugen på din raggmunk! Ja, det där med att tro och så få reda på att man trott fel hela livet är nog vanligare än vi tror. Jag fick ett gott skratt när jag nyligen fick veta att det heter en propeller, när jag alltid sagt en propell!! Nu säger man ju inte det så ofta, men ändå, hihi!
    Ha en fin torsdag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är nog det. Vet när dottern var tonåring och hon bad om ett surgrör 🤔. -Vad sa du, sa du? Du menar ett sugrör. Jo, det var det hon menade och trodde att det hette så.
      Ha en bra torsdag du med.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! I måndags åt vi raggmunk med knaperstekt sidfläsk och lingon. SÅ GOTT!! Felsägningar är inte ovanligt... psalmen "Tryggare kan ingen vara" sjöng jag som barn "Trygga räkan" hahaha! Ha en fin dag! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Ja, det är mumsfilibabba 😋.
      Nej, det är ju inte det. Men blev så paff när jag tittade på paketet och ser vad det står 😲.
      Trygga räkan var skoj 😂.
      Kram

      Radera
  5. Haha, du ser ... man lär ngt nytt varje dag :-) Finncrisp ja. GODA, älskar dem!! Sen raggmunk, också så suveränt gott. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man gör ju det 🙄😁.
      Verkligen ett gott litet knäckebröd/kex
      Yes, så lite raggmunk på det med.
      Kram

      Radera
  6. Sådana dagar behövs också tänker jag.
    Man lär så länge man lever och det stämmer tycker jag :D

    Kram och fortsatt fin torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett ordspråk som stämmer så rätt.
      Hoppas din torsdag har varit bra med.
      Kram

      Radera
  7. Ja tänk att man lär så länge man lever. Jag trodde det hette grävskropa tills jag var 20 År Raggmunk är gott det. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att så många tyckt något ord hetat något annat 😁.
      Raggmunk är superdupergott.
      Kram

      Radera
  8. Finn crisp gillar jag, speciellt deras snacks. Som knäckebröds-chips som finns i olika smaker. Har du provat dom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har jag hos sonen när jag var hemma i Sverige. Och de var mycket goda.

      Radera
  9. En vacker soluppgång som vanligt, gillar när det är lite moln, finare färger kommer då. Att skrota runt gjorde vi igår, sköna dagar verkligen. Ser i progonsen här på din blogg att ni får sol i helgen också. Imorgon njuter vi lite extra. Trevlig fredag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fantastisk färger på morgonen nu vid havet denna årstid.
      Idag blåser det som sjutton. Men imorgon ska det bli finväder fast lite svalare då.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.