2023-08-02

De får bli plan B

 

Ja, tyvärr så får det bli så. Vi skulle nämligen vara hundvakt ett par dagar nu till Whisky, men så blir det inte. För vår lilla piraya har nämligen börjat löpa (sitt första löp) för ett par dagar sedan. Nu går tiken in i höglöp för det mesta i sin andra vecka ( det gör hon nästa vecka), men det är påfrestande för Whisky.

Ixa vill bara leka men det vill inte Whisky för han tycker redan hon luktar för gott. Så han kör sina små gnällserenader och juckande danser och tror hon ska fatta.

Vi hade han några timmar igår för att se hur det skulle gå. Och det var faktiskt Whisky som till slut som gav upp och ville vara för sig själv. Förmodligen precis slut i hela kroppen och hjärnan. Men det ville inte vår lilla fröken då. Utan hon ville få igång den stackaren till lek hela tiden. Men precis innan Mats kom för att hämta Whisky så slocknade även vår lilla piraya en stund.

Nu fanns det en plan B som tur var. För Mats och Ulrika får ner en vän som tar hand om Whisky när de är borta. Så han slipper få ett K🙊åt-slag och dö i utmattning den kraken.

Vi har Whisky några timmar idag innan deras vän har landat och kommit på plats. Och i skrivande stund så ligger de helt utmattande på rumsgolvet en bit  ifrån varandra. Och snart ska gubben gå iväg hem till Whisky så båda hundarna får lugn och ro.


Ixa och jag gjorde vår morgonpromenad som vanligt innan Whisky kom till oss.


Ni kanske tröttnar på denna soluppgång som jag visar nästan varenda dag. Men jag tröttnar aldrig på detta, så jag fortsätter knäppa kort på den.


Igår var havet lugnt och stilla.


Lite trist att inga strandkiosker kommer upp i sommar. Den skulle ha stått där pilen är. Men där ställdes toaletterna istället i år.


Det här var igår när vi provade hur det skulle gå. Ixa vill leka, men Whisky vill bara nosa och göra annat.



Idag efter de busat och ätit sin mat. Lite vila på varsitt håll.

12 kommentarer:

  1. Det var definitivt ett klokt beslut kan jag säga. Under höglöpet hade det blivit outhärdligt skulle jag tro både för er och för hundarna.

    Önskar en fin onsdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vi vet. Och Whisky har väldigt hög könsdrift har vi märkt också. Och det tar på krafterna på båda jyckarna och oss 🙈.
      Detsamma till dig
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin,
    Jag tröttnar aldrig på soluppgångar! Morgonen är min....Vilket fint sällskap du har av hundarna :-)
    Ha en riktigt fin dag!
    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, se en ny dag vakna till liv är magiskt.
      Nu var det tänk att vi skulle kunna göra dessa morgonrundor alla tre. Men Ixa löper så tyvärr så sprack det totalt. Men det kommer fler tillfällen för detta.
      Kram

      Radera
  3. Ixa hade nog kommit på vad hon skulle göra under höglöpet, var så säker! Tur att det löste sig på annat sätt.
    Soluppgångar kan man aldrig se sig mätt på så fortsätt du bara!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag, det hade hon säkert och vikt svansen åt sidan.
      Det kommer jag. För det går inte att sluta att knäppa bilder på den.
      Kram

      Radera
  4. Vilken tur att det fanns en plan 2. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kändes bra att det fanns .
      Kram

      Radera
  5. Jag tröttnar då aldrig på soluppgångar! Trixigt med löp så klart. Skönt det fanns en plan B.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej man gör ju inte det 😉😀.
      Ja det kändes bra att det fanns en plan B.

      Radera
  6. Hej Carin! Den soluppgången tröttnar jag aldrig på. Det är så vackert! Inte lätt att vara hund. KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan det finnas någon som gör det 🤔 egentligen.
      Nej, det är hårda och slitsamma tider när det är löp på G.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.