2023-08-17

Mittiveckandagen = lillördag

 

Men någon lillördag hade vi inte igår. Utan det var en helt vanlig mittiveckandag här hemma. Det var morgonpromenad, frukost vid tv:n och lite datorhäng innan vi hoppade ur startblocken och rockade igång onsdagen.

Vi sa, att kanske vi ska gå en liten sväng och gå och sätta oss och ta en öl någonstans. Titta på lite folk och bara njuta av dagen.

Men först skulle jag gå ner till Chinobutiken och köpa en liten trasmatta. För när jag hade storstädning åkte en av småmattorna som vi har bort. Den var en sådan där hundhårssamlare. Hur mycket man än dammsuger den så sitter det hundhår kvar i den. Jag brukar ta en blöt disktrasa och dra på den fram och tillbaka. Då blir det som en boll till slut av hundhår. För att det är mycket hundhår just på den mattan är att Ixa gillar att ligga där på den och ha koll över rummet.

Vi hade en sådan här matta i våran hall när vi bodde i Sverige med och hade hundar. Där var det samma procedur som här. Först dammsugaren sedan en blöt disktrasa som drogs fram och tillbaka på den. För att få bort det allra sista som inte dammsugaren tog.

Oj, nu höll jag på att tappa tråden i det som hände igår. Men när jag kom tillbaka från Chinobutiken hade ingen av oss lust att gå iväg någonstans och ta en öl och kolla på människor. Nej, vi tog och gick upp på takterrassen istället och fortsatte dagen där. 

På kvällen såg vi en film på Netflix som heter "Miss Bala". En action thriller som var rätt bra faktiskt.

Glömt att nämna en dokumentär som vi såg i veckan med som jag tyckte var bra. Den går på Svt-play och heter "Tigern Maya och friheten". 


Några badare på morgonen på Playa Flamencastranden.


En vacker grind till ett hus på vår morgonrunda.


På det här området fanns det ett hus som låg ut mot gatan. Det var till salu i många år, men nu är skylten borta. Men att det fanns ett poolområde visste vi inte. Nu har det blivit ett hål i häcken så man kan se in på området.


Gloria Fuentes är en sminkös från Los Angeles som hälsar på sin vän Suzu i Mexiko. Efter ett besök på en nattklubb försvinner plötsligt Suzu, och Gloria blir kidnappad av ett gäng. Gängets ledare meddelar att han kan hjälpa henne att hitta sin vän om hon går med på att jobba för dem.



Tigern Maya har levt hela sitt liv i fångenskap i Iran. En dag bestämmer sig skötaren Mohsen för att låta henne få smaka på friheten för första gången. Men det som skulle bli en vacker upplevelse för dem båda väcker Mayas vilda instinkter.

6 kommentarer:

  1. Ännu en bra dag!
    Smidigt med en ny matta. Miss T fäller inte vilket är skönt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har vi valt fel hund 🙈.
      Nej, jag skojade bara 😉😀.
      Vi har alltid haft hundar som fällt, tyvärr.
      Vår sista Schäffer Nzi, en tik som vi hade i Sverige. Hon hade bara 2 fällperioder per år.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! Hund- och katthår är ett gissel. Vilket tålamod att få bort det! Trasmattor är fina tycker jag. Huset med pool ser fint ut! Igår onsdag jobbade jag till 16.30 och träffade min bokklubb kl.17.00. Fick en mysig kväll och vi satt ute. Riktigt skönt! Nu har värmen kommit tillbaka! Ha en skön fredag imorgon! Jag ska hämta barnbarnen och vi ska ha dem till söndag! Skönt att jag är ledig på måndag =) KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      JA, det är det verkligen.
      Kommer ihåg min första soffa jag köpte på blocket när jag flyttade till eget. Den var det hundhår i som inte syntes när jag köpte den. Men när man satt i den kröp de upp i genom tyget 🙈.
      Så härligt att värmen har kommit till er igen. Och vilken mysig kväll du haft.
      Ha en mysig helg med barnbarnen nu och skönt att du är ledig på måndag 😉😊.
      Idag fyller ett av våra barnbarn år. Axel blir 10 år.
      Kram

      Radera
  3. Bra du hittat en lösning för hundhåren. Tack för tips på film och dokumentär. Stenläggningen på huset nr 33 gillar jag skarpt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett effektivt och bra sätt. Men ett jäkla krypande när mattan är stor (som den var i Sverige) 😀.
      Varsågod!
      Ja, det är snyggt när det är snyggt när det lagt sådan där natursten.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.