2023-08-30

Finns sämre dagar

 

Vad gjorde vi igår 🤔, njaaaaaa, inte så värst mycket precis. Och det är ingen som säger att det måste göras något hela tiden heller, ja vet 😉😊.

Jag sa upp min bokprenumeration som jag tog för 1:- i en månad med 20 timmars lyssningstid. Nu hade jag nyttjat klart det, så nu får man läsa böcker igen. Har en av Sofie Sarenbrant som ligger på sängbordet, som jag hållit på med ett tag. Så det är bara att fortsätta i den.

Gubben var på ett litet uppdrag på eftermiddagen och då stekte jag pannkakor under tiden. När han var tillbaka gick vi upp på taket och åt middagen där.

Sedan var vi kvar där uppe till sena eftermiddagen tills det var dags att ge Ixa sin mat. Tog sista kvällsrundan med henne lite tidigare än vanligt. Men hon gör alltid en sista kiss på gården innan läggdags.

Vi såg på en film som började mycket bra. Men sen insåg vi att vi missat att det stod att det var en science fiction/thriller. Så det blev lite väl mycket science fiction för våran smak. Men om någon gillar det så heter filmen "The shadow of the moon" och finns på Netflix.


Himlen är så vackert orange/röd innan solen kommer upp.


Pannkakor med egen blåbärssylt och grädde till.



Rya reser tillbaka i tiden i intervaller på 9 år för att döda de ansvariga nyckelpersonerna – först till 2015, sedan 2006, sedan 1997 och slutligen 1988, där hon av misstag dör i händerna på Thomas. Resultatet är en ny tidslinje fri från krig och död.

12 kommentarer:

  1. Det lät som en film för Husse men sf är inte min grej alls.
    Nej, man behöver inte uträtta stordåd varje dag alls. Vissa dagar gör man mer och andra dagar blir lugnare. Inget konstigt alls tycker jag.

    Önskar en fin onsdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får du tipsa husse om den då 😉.
      Nej, det är inga konstigheter med det. Lös och ledig 😉😀.
      Detsamma.
      Kram

      Radera
  2. Nalle puh har sagt som följer: "de säger att det är omöjligt att göra ingenting, men jag gör ingenting varenda dag ". 😉 Kram
    Det är skönt att ha friheten att göra så mycket eller så lite man vill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett bra ordspråk från Nalle puh 👍
      Mer frihet till folket 😂😉👍.
      Kram

      Radera
  3. Läser din blogg dagligen är så kul att veta vad som händer där nere när vi är i Sverige.Vi bor i Los Dolses åker ner igen 19/9.Lite nyfiken om det finns något att handla och äta vid Zenia stranden förutom på restaurangen?
    Sonhustrun åker ner i morgon med några vänninor och de vill helst slippa ta med matsäck.
    Om det blir något strandväder så typiskt att de ser ut att bli regn i helgen.
    Kram Pia Gustavsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Nej, tyvärr så är inga strandbarer öppna i år. Strul med kontrakten som skulle förnyas med kommunen har vi läst. Så det är barerna som finns i närheten av stränderna man får förlita sig till.
      Ja, till helgen är det utlovat regn än så länge. Som vi som bor här heltid efterlängtat 🙈🙄. Men man ska inte förlita sig blint på väderappen. Man får se hur det blir, dag för dag.
      Kram

      Radera
    2. Tack för snabbt svar! Kan förstå att ni längtar efter regn det har varit galet varmt.Men jag hoppas att det börjar regna först på måndag när tjejerna ska åka hem😊

      Radera
    3. Ja, vi får hålla tummarna för det 😉😊.

      Radera
  4. Dagar då man inte gör så mycket kan vara riktigt bra, speciellt om man får äta pannkakor, sylt och grädde.

    SvaraRadera
  5. Sci-Fi är inte för mig heller. Pannkakor är så himla gott, och tur för mig så går det fint att göra med glutenfritt mjöl. Grädde och blåbärssylt, mums! Nu blir jag ju sugen här ju

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det och vilken tur du har som kan göra på glutenfritt mjöl😉😀.
      Då gräddar du pannkakor idag då 👍😊.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.