2023-08-12

En vanlig fredag

 

Morgonrundan, frukost och sedan blev det matchen Sverige - Japan innan fredagen startades upp. 

Härligt att Sverige vann och är vidare. Nu får man sitta bänkad vid tv:n på tisdag för att se dem möta Spanien i semifinalen.

Vi tog oss en promenad med Ixa och kollade till hos Malin och Ninos. Blommorna var okej och allt såg ut som det skulle. När vi gick tillbaka hem stannade vi på Sunny Corner och tog en öl. Ulrika och Mats kom förbi och tog en fredagsöl med oss också. 

När vi var tillbaka hemma igen var det dags att fixa till för middagen som skulle upp på grillen framåt kvällen.

Jag fixade även till fredagsdrinken som vi tog med oss upp på taket. Vi satt bara och njöt av stillheten och tystnaden ett bra tag. Kanske t.o.m. ögonlocken föll ner en stund på oss.

Innan vi skulle grilla på kvällen så tog jag den sista kvällsrundan med Ixa (hon gör sin sista kiss på gården innan läggdags). Så var det gjort och vi kunde bara fortsätta och njuta av kvällen. 

När kvällen och mörkret kom gick vi ner och såg på en film på Netflix. Det var en larvig film, typ som en James Bond film. Man skjuter och slåss och reser sig upp som inget har hänt. -Ja ni fattar, och nej jag har aldrig varit något fan av James Bondfilmer. Men filmmusiken till Bondfilmerna gillar jag.


Det var fortfarande lite mörkt när vi kom ner till havet.


Vi mötte solen när vi gick mot Punta Prima.


Hittepådrink på likör 43, Aperol, partyis, ananasjuice och sprite. Lite för söt tyckte vi båda. Så det skulle kanske ha varit cava brut eller sodavatten istället för sprite i. 


Vi grillade småfirrar och fixade till smashad potatis på grillen.


En kall sås med hackad lök, gräslök, yoghurt och lite majonnäs till det.



Middagen var supergod som ni kan se.

10 kommentarer:

  1. Förr tyckte jag att James Bond-filmerna var bra men utbudet är så mycket större nu så nej, inget för mig längre. Ledmotiven har dock alltid varit bra.
    En försvinnande god middag som serverades hos er. Här grillades det också men det blev kött för vår del. Fungerade utmärkt det med.

    Önskar en fin lördag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har kollat på många Bondfilmer också, men det finns bättre att se på.
      Här blir det kött på grillen idag.
      Ha en fortsatt fin lördag du med.
      Kram

      Radera
  2. Skönt att höra att du också tycker James Bondfilmer är dåliga. Jag har aldrig förstått mig på Bondhysterin. Tur att vi har så många bra filmer och serier att välja på i stället!
    God mat... som vanligt.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mycket av det overkliga, men jag har sett en del filmer i alla fall när jag var yngre.
      Håller med dig att det finns mycket bättre att titta på.
      Den fisken var jättegod. Men vet inte vad den hette.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Gillar dina hittepådrinkar och maten ser verkligen supergod ut! Grillad fisk och krossad potatis är aldrig fel! MUMS! Blev en fredagsdrink här också i solen. Även mina ögonlock blev tunga. Somnade tidigt. Blev inget på Netflix.

    Trevlig helg och Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite skoj att få vara sin egna lilla bartender och skaka fram en drink till en på fredagen 😉😀.
      Fisken var jättegod faktiskt. Vet inte vad det var för sort i den frusna påsen som vi köpt på Mercadona.
      Skönt att få luta sig tillbaka efter en jobbvecka som du nu haft.
      Ha en fortsatt fin lördagskväll.
      Kram

      Radera
  4. Det är härligt att grilla, när en kan lägga på exakt vad var och en gillar. Jag väljer oftast halloumi och en massa grönsaker. Drinkar blir det ytterst sällan, men dina ser alltid så goda ut. Även jag som inte gillar fotboll lär kolla på tisdag. Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra när var och en kan få det man vill ha.
      Jag har aldrig gillat halloumi. Tycker det bara är gnisselmat, tyvärr.
      Tack, och på tisdag får vi heja fram tjejerna.
      Detsamma.

      Radera
    2. Gnisselmat är det inte om den tillagas rätt. Allt för ofta så grillas den för kort tid :) Den vi gör är krämig och så himla god :)

      Radera
    3. Då har jag bara blivit bjuden på sådana som inte har grillats klart då 😉😀.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.