2023-08-10

Teamwork

 

Lite calima var det allt i luften igår när vi gick iväg på våran morgonpromenad. Lite mer rödaktigt på himlen när solen steg upp. Men under dagen så försvann det. 

Efter frukosten och lite datorhäng, hjälpte jag gubben inne hos grannen. Han skulle klippa ner deras doftranka som nu har blommat över och skräpar så förskräckligt. Så gubben klippte och jag stoppade skräpet i en sopsäck. Sedan sopade vi upp allt visset som låg på backen med.

När vi gick över till grannen provade vi med att lämna Ixa ensam hemma (gjort det några gånger bara 5 minuter). Vi gav henne en godsak och sa att vi kommer snart. Stängde dörren och stod en liten stund på trappen och lyssnade. Det var knäpptyst inifrån.

När 10 minuter hade gått gick jag för att hämta sopkvasten och sopskyffeln hos oss. Det var lika tyst då, så jag hämtade bara grejerna och gick tillbaka till grannen.

När vi var klara med jobbet hade det gått lite mer än en halvtimme. Vi öppnade våran grind och smög upp för vår trapp. Lika tyst nu som förut, men Ixa satt på soffryggen som står mot fönstret och tittade ut. Hon hade förmodligen hört oss inne hos grannen. Men det positiva med detta var att hon varken gnydde eller skällde i alla fall.

Vi spenderade resten utav dagen uppe på taket sedan. Jag tog en powernap i våra nya stolar efter middagen. Gud så skönt man somnade in i dem. Vaknade och tog en skön dusch och satte mig sedan under tak och spelade lite tärning med gubben.

På kvällen såg vi en film på Netflix som hette "Calibre" från 2018. En mörk thriller, kan man kanske säga att den var. Men det var inte 100 minuter bortkastad tid i alla fall, tyckte jag och gubben.


Lite roströd betoning på himlen.


Våran hundstrand.


Vi sneddade över Cala Mosca när vi gick hemåt.


Tog några blomklasar och satt i vatten.


Även några grenar som hade blommor tog jag.


Bananstocken som det kom ut 2 nya skott på. Är nu planterad i en stor kruka.


Vårt papayaträd som gubben som satt från scratch (frö) blir bara grövre och finare. 


Nerver och moral sätts på skoningslösa prov för två barndomsvänner när en jaktresa i Skottland tar en fruktansvärd vändning.



Sedan måste jag visa detta (blev så glad). Jessica som har semesterbostad här nere. Skrev och frågade för ett tag sedan, om hon fick låna lite bilder och måla av dem. Självklart sa jag ja, att det gick bra. Igår la hon upp på sitt instagramkonto dessa fina tändsticksaskar med inspiration från mina bilder. Gå in och titta på hennes konto och se vilka fina målningar hon gör.

10 kommentarer:

  1. Så skönt att hon inte skällde. Skällande hundar finns det minsann tillräckligt av runtomkring. Härligt med lite god doft inomhus. Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var skönt. För vi vill ju kunna lämna henne ensam lite då och då, kortare stunder.
      Ja, det doftar ljuvligt från blommorna.
      Detsamma
      Kram

      Radera
  2. Men, tack själv <3
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Så skönt att Ixa inte skällde för man vill ändå kunna lämna sin hund ensam hemma några timmar.
    Så vackert målade tändsticksaskar och så fint att hon fick inspiration av dina vackra bilder.

    Önskar en fin torsdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi blev så himla glada att vi inte hörde ett ljud ifrån henne.
      Visst var de fina. Och det är skoj när man kan ge någon annan lite inspiration.
      Önskar detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Vad bra hon var lugn när ni var hos grannen. Ett steg i rätt riktning! Fina målningar verkligen! Nu e det dags att göra lunch här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen bra att vi inte hörde något. Nu är det bara att fortsätta att träna på det.
      Visst är de.
      Här blir det middag snart när gubben är tillbaka.

      Radera
  5. Så fina målningar hon gjort, blir säkert jättefina i större format också.
    Ryckte till när jag läste din text för för mig (och andra) betyder somna IN att dö.
    Kram Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tror jag med.
      Nog var stolarna sköna att ta en powernap i. Men inte så sköna som "To die for" 😉😂.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.