2023-08-22

Inspiration

 

Igår gick morgonpromenaden runt på lite vägar i Villamartin och här i Playa Flamenca. Kände att vi (jag då) behövde gå en annan runda en den vanliga. Om Ixa brydde sig, det vet jag inte. Men en massa nytt att lukta på var det i alla fall.

Jag är en sådan som gillar förändringar. Men i detta läge när det gäller morgonpromenaderna, så slår havspromenaderna högst ändå.

Gubben skulle iväg på en blomstersväng med pärlan när vi ätit frukost och kollat på datorn. Och när han kom tillbaka så gick jag bort till La Zenia och Alcampo för att köpa ost.

På hemväg tog jag en sväng in på Chinobutiken för att kolla om de hade flaggor. I alla fall en liten spansk flagga. Vi har vid våran entré en svensk och en spansk fasadflagga. Men nu ser de inte vackra ut längre så vi behöver nya. 

Men Chinobutiken hade varken en spansk eller svensk flagga. De svenska flaggorna som vi har (Har på takterrassen med) är köpta i Sverige. Men den spanska är köpt här.

När jag gick där och letade efter flaggorna så fick jag se snäckor i påsar. De låg på djuravdelningen och var till för att dekorera i akvarium, såg jag. Men då kom jag på att tänka på en bild som jag sett på dottern. Där hon hade ett snyggt snäckhalsband på sig. Så då fick jag en idé att göra halsband av dessa snäckor. Jag var tvungen att leta upp ett mindre borr med, så jag ska kunna göra hål i dem.

På kvällen såg vi sista delen av både "Tareq" och "Hjälp vi har köpt en bondgård". Sedan blev det ett avsnitt på vår nya serie "Giri/Haji" på Netflix.


Våran promenad gick bland annat bredvid flodfåran som leder ner till havet.


Vita lite mindre snäckor.


Och vit/bruna i lite större storlek.


Här är bilden på dottern och hennes väninnor som gav mig inspiration.

En Brittisk tv-serie som handlar om en detektiv från Tokyo. Som letar igenom London efter sin försvunna bror, som har varit inblandad i Yakuza och anklagad för mord.

8 kommentarer:

  1. Jag tycker om att variera våra promenadvägar men vi har ändå några favoriter.

    Synd det inte fanns några flaggor men tomhänt kom du inte hem i alla fall. Lycka till med halsbandstillverkningen nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det gör väl jag med. Och sedan har man sina favoritvägar.
      Sällan jag kommer hem tomhänt om jag går in på en Chinobutik 😁.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! Såg sista avsnittet av Tareqs matresa. Jättebra! Blir sugen på rundresa i England. Läckert snäckhalsband. KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj !
      Det var verkligen ett bra program.
      Har stått och borrat hål i mina snäckor idag 🥵.
      Kram

      Radera
  3. Lycka till med tillverkningen av halsbandet och den fortsatta jakten på flaggor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, har borrat hål i alla idag.
      Och gubben gjorde en beställning av en som ska på semester hit ner snart. Så en ny svensk har vi snart.

      Radera
  4. Kul med lite kreativitet och nya utmaningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är alltid skoj att ha något i händerna och skapa.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.