2023-08-24

Möter ofta samma

 

När jag är ute och går på morgonen så har det blivit att vissa rundor man gör, stöter man på samma människor nästan varje gång. De har väl samma rutin som jag, att gå en morgonpromenad innan det blir för varmt. En del har hund som jag, och några är bara ute och motionerar.

Om jag går våran huvudgata ner mot La Zenia så möter jag nästan varje morgon en äldre herre på en cykel. På sitt styre har han monterat fast en mindre plastkorg som jag sett finns på Chinobutiken att köpa. I plastkorgen ligger det en lite hund på en dyna eller om det är en kudde. Han far fram på cykeln som han nästan skulle vara jagad. Men förmodligen är det hans morgonmotion och hunden får hänga med på turen.

Om jag tar vägen ner mot Punta Primastranden så möter jag alltid tre äldre spanska herrar på strandpromenaden. De har sina gymnastikpåsar på ryggen alla tre (förmodligen badkläder i). Och de går där på strandpromenaden fram och tillbaka. Säger buen dia till alla de möter (även mig). Hur många gånger de går sträckan fram och tillbaka vet jag inte för jag passerar dem bara på min väg.

Den engelska äldre herren som skrattade ut mig i våras nere vid Punta Prima, när jag sa att jag höll på att lära Ixa att inte hälsa på alla hundar som vi mötte. Han möter jag fortfarande lite nu och då när vi går över allmänningen där. Jag ser nu att han ser att det är vi som kommer på långt håll, och att han försöker koppla upp sin hund innan vi ska passera varandra. Sist gick det sisådär innan han fick tag i sin hund. Då hörde jag han sa högt till hunden. Att de är de där spanska som kommer. Så han tror att jag är spansk förmodligen för jag inte fick till min replik på engelska helt korrekt första gången vi möttes.

Sedan är det inte bara samma människor som man ser och stöter på under morgonpromenaderna. Nu under semestertiderna ser man ofta ungdomar som kommer hem från diskoteken förmodligen på sina kickbike eller gåendes. Och igår så låg det en kille och sov precis utanför en grind till ett community. Hade sin ryggsäck som huvudkudde och en handduk som filt. Hans mobil låg på magen som han höll med ena handen.


Vi gick förbi cirkusen som är i byn på morgonrundan igår.


Halsbandet blev klart igår och jag blev nöjd. Stort och maffigt blev det. Precis som jag hade tänkt mig.



Jag doppade träpärlorna i brun akrylfärg och lät dem torka lite. Sedan torkade jag av dem så det blev lite shabby chick över dem.

14 kommentarer:

  1. Även här blir det ofta samma människor som man möter. Misstänker att man har sina rutiner helt enkelt.
    Trodde inte någon vågade sova utomhus numera men tydligen...
    Så jättefint ditt halsband blev!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är nog så att alla har sina rutiner.
      Det är andra som jag ser på huvudgatan som sover ute i år. Den första kan ha varit en uteliggare. Men han igår var nog en kille som missat sina kompisar när de gick hem. Och han hade ingen nyckel till grinden.
      Tack, jag blev nöjd.
      Kram

      Radera
  2. Människor är intressanta att iakkta och fantisera kring. Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är intressant faktiskt 😀.
      Detsamma , kram

      Radera
  3. Snyggt halsband!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Hola Carina! Nej, du är ju svenska! Hej Carin! Haha kan se alla karaktärer du möter på morgonrundan... vore kul om du kunde fota dem lite på håll sådär. Ditt halsband blev superläckert. Påminner om ett halsband jag köpte på Boutique Blå tidigt 80-tal. Undrar var det är! Blev sugen på det. KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hola Ana todo bien 😊.
      Har försökt ett par gånger med farbrorn på cykeln. Men farbröderna på paseon borde jag kunna fota.
      Tack, jag blev nöjd med det. Men nu vill jag ha ett brunt linne till det. Eller en brun eller vit linneskjorta. Helt plötsligt blev det ett dyrt halsband 😉😃.
      Kram

      Radera
  5. Kul att få läsa om dina möten på morgonturen. Kan förstå om det är typ samma du möter varje morgon, rutiner sitter hårt :) Halsbandet är väldigt kreativt och så roligt att du blir nöjd! Jag använder inte smycken alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undrar vad de tänker om mig när de ser mig varje morgon 🤨.
      Jag gillar krims krams 😁😉. Jag gjorde smycken förr och sålde på nätet.

      Radera
  6. Så fint halsbandet blev, det kommer verkligen piffa till en outfit. Bra jobbat av dig.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.