2023-08-16

Nu är det brons som gäller

 

När morgonpromenad var gjord satt vi bänkade framför tv:n för att se damfotbollen. Spanien - Sverige i semifinalen. Men tyvärr så gick det inte så bra för oss. Utan matchen slutade 2 - 1 till Spanien. Nu är det lördag som gäller för att heja på tjejerna så de tar bronset.

Efter matchen hängde jag tvätten som låg färdig i maskinen för att hängas på tork. Och när jag kom ner från taket så skulle våra svenska grannar vägg i vägg med oss åka till flygplatsen. Nu skulle de hem till vardagen i Sverige och till jobb och skola som det var dags för igen.

Så nu är vi utan grannar tills september. Då kommer de andra svenskarna ner och skottarna ska också komma hem igen då har vi hört. Men just nu är det tyst på våran gata.

Jag och gubben tog dagen som den kom. Vi var mest uppe på taket och satt i skuggan och gjorde knappt någonting. 


Punta Prima Beach på morgonen.


Nu är det lördag som gäller.


Vi fick en korg med lite smått och gott av grannen när de skulle åka. Som tack för att vi kollar till deras hus.


Jag fick en påse med en massa pocketböcker. Och en påse med grejer från deras kylskåp som de inte hunnit äta upp.

10 kommentarer:

  1. Det är lite trevligt med grannarnas påsar. Vi brukar också få diverse från olika grannar . Tråkigt med förlust i fotboll men det är bra att de gått så långt iaf. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är som lite julafton när grannarna åker hem till Sverige 😉😀.
      De har varit duktiga, så nu hoppas vi på bronsplats.
      Kram

      Radera
  2. Det var synd att det inte gick hela vägen för svenskorna men nog vore det roligt om de kunde ta ett brons. Fjärdeplatsen brukar kännas lika retfull.
    Det var trevliga påsar från grannarna. Måste kännas bra att ni kan hjälps åt.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi håller tummarna för att vi tar bronset nu.
      Alltid lika kul med små påsar från våra grannar.
      Och givetvis när man bor här förjämnan så kollar man ju till hos grannarna.
      Kram

      Radera
  3. Damfotbollens matcher har ju varit otroligt populära i Sverige. Är det lika stort i Spanien?
    Jag har inte sett någon match, har inte den kanalen, men fått resultatet. Det räcker för mig.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom matcherna har gått relativt tidigt på morgonen så vet jag inte om några caféer eller barer har sänt dem. Vi har ju sett dem hemma.
      Detsamma till dig.

      Radera
  4. Ja nu håller vi på damerna mot Australien. Klart dom är värda en medalj. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Vore kul med medalj så klart, även om jag inte kollar på fotboll :) Fina presenter och svenska böcker cirkulerar flitigt på iberiska halvön!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det skulle vara skoj.
      Ja, det var det. Både till oss och Ixa 😉😀.
      Verkligen, och det är bra när man kan lämna dem vidare efter man läst dem.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.