2023-08-06

En härlig lördag

 

Först en promenad på morgonen sedan lite frukost och datorhäng. Samtidigt som vi satt vid datorerna hade jag slängt kycklingklubbor i ugnen som vi skulle ha till middag.

Men vi skulle inte äta middag hemma utan vi skulle ta med middagen och äta den där vi skulle vara. -Och vart skulle vi då?

-Jo, vi skulle tillbringa dagen vid Ulrika och Mats pool. Det var ju meningen att vi skulle vara hundvakt åt Whiskey, men så blev det inte som ni redan vet. Då ingick även poolhäng i hundvaktshjälpen. 

Men vi hade tur, för även om inte vi är hundvakt så kvarstod poolhänget som tur var. Så kycklingklubborna och en sallad + badkläder plockades ner i ryggan. Sedan tog vi pärlan och drog iväg, när allt var klart hemma.

Vilken mysig och skön dag vi fick gubben och jag. Det är när man badar så här i en egen pool som man tänker, så här skulle man ha det. Inte dela poolen med ett hundratals hushåll till. Men sedan kommer nästa tanke rätt snabbt. 

Vi lever i vår dröm som nu är förverkligad, och vi stormtrivs där vi bor i vårt lilla casa 66. Och vi badar i allmänna poolen hos oss precis när vi vill, om vi vill. Men inte så ofta under augusti månad. För då kryllar det av alla semesterresenärer och ej permanentboende (den yngre skalan). Men många månader kan man leka att det är ens egna pool, när inte en kotte syns till på poolområdet.

Så vi njöt av dagen och badade massor och solade (väldig länge sedan jag gjorde det). Jag gör inte det lika ofta längre som när man var här på semester. Då var det de som gällde. Nu blir det någon gång då och då. Inte för att jag skyr solen men mest är det i skuggan man håller till nu för tiden. 


Det här bilen stod ute på Punta Prima udden. Tyckte det var en väldigt smart lösning för en sådan liten bil. Om man ska ut och campa. Men var gör man av det när det fälls ihop? Blir det så litet så det får plats i kofferten då.

(Gubben gav mig svaret. Det sitter kvar på takräcket och det vrids så det inte är överhäng.)


Camparna står bra där på udden för att se soluppgången.


Poolen höll 29 grader.


Många fina buddhor i deras trädgård.


Som ger en ett inre frid och lugn.



Så härligt blått.


Sedan satt vi i skuggan under parasollet och åt våran medtagna middag.


Älskar patinan som blivit på denna Buddha.



Klockan sprang iväg med tiden igår med. Så när sena eftermiddagen kom. Tackade vi för oss och åkte hem till vårt.

20 kommentarer:

  1. Men ohh så trevligt och så gott att ta med egen mat att äta. Great att poolen höll så varmt. Funderar på vad det var som gjorde att ni inte var hundvakt längre? Antar det står i något annat blogginlägg. Trevligt hade ni ju i alla fall

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev en bra dag med en massa bad.
      Vår Ixa fick sitt första löp. Så det fungerade inte så bra med hundarna. Synd om Whiskey som blev helt tills sig.

      Radera
  2. En perfekt semesterdag för er! Ibland kan det vara trevligt med lite ombyte.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det, även om det inte är långt bort.
      Kram

      Radera
  3. Vilken härlig dag det blev och så skönt med bad i pool. Vist vore det härligt med en egen men det kan också vara skönt att slippa ansvaret och skötseln.
    Den sortens tält börjar bli riktigt populära och man ser mer och mer av dem nu. Ett lite mer prisvärt alternativ.

    Önskar en god söndag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis 😉! och när jag kan leka att vår gemensamma pool är våran, så ingår poolskötare med 😂. Den på våran communityn.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Egen pool är guld värt för mig. Men det är ju ingen nyhet direkt. Jobbigt bara när den behöver byggas om. Vilken härlig dag ni fick. Smart med medtagen mat. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vet jag 😉.
      Men det blev ju bra till slut 😃.
      Den var underbar och det var skönt att behöva tänka på middag när vi kom hem.
      Kram

      Radera
  5. Det låter ju riktigt härligt måste jag säga. Lyx med egen pool ju, hade inte varit helt fel måste jag säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nice och bara få låna en pool ibland med 😉😃

      Radera
  6. Poolhäng med vänner omgiven av buddhor- låter som en fantastisk dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var bara gubben och jag, men han är min bästa vän 😉😃.

      Radera
  7. Ja tänk att bo som ni gör, så underbart! Vi ger Öland några år till sen vill vi nog flytta, göra livet lite enklare...vi får se :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du bor fantastisk på Ön du med.
      Det enda som skiljer våra boenden åt är väl hönsen eller hönan och snön på vintern 😉😃.
      Kram

      Radera
  8. Oh how wonderful...
    You've done everything right :-)))
    Lots of love to you.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi känner att det är helt rätt det vi gjort.
      Kram

      Radera
  9. Hej Carin! Ni bor verkligen jättefint! Härligt att kunna uppfylla en dröm! En liknade campingbil såg vi vid Stegeborg. Ett äldre svenskt par. De bilade ända ner till Europa med den. Coolt!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är så nöjda med vårt boende.
      Så himla coolt. Jag tänkte med en gång vår lilla pärla när jag såg den. Men vi har inget takräcke 🙄.
      Kram

      Radera
  10. Jag förstår precis, så himla skönt att ha en egen pool :) Ni har ju i af tillgång till pool även hemma, så det är ju väldigt bra. Ni har en takterass, det har vi inte vi :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet 🙄 jag klagar inte 😃.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.