2023-08-04

Det hände på torsdagen

 

Igår var det väldigt klibbigt och kladdigt väder i stort sätt hela dagen. Det hände inte så värst mycket. Jag bakade nytt frukostbröd för vi tog sista av det förra till frukosten på morgonen.

Gubben var iväg på en vattningsrunda och jag startade en maskin tvätt då under tiden han var iväg. När den skulle hängas blev vi kvar på taket ett tag, jag och Ixa. Ixa ville ha en dusch och jag själv satte mig i skuggan en stund.

Jag var en sväng bort till Alcampo med för att köpa en bit ost som tagit slut. Nu kan vi ju inte gå till Jumerca längre och handla, eftersom butiken slog igen. Annars var det smidigt när det bara låg ett stenkast hemifrån.

Vi började att se en ny serie som jag blev tipsad om på tv4-play. Den heter "Tell me your secrets". Vi såg tre avsnitt på raken innan jag hoppade i säng.


Väldigt kvalmigt i luften på morgonpromenaden.


Sedan sa jag godmorgon till en ny dag, när denna kom upp.


Den här rätten har jag glömt att tipsa er om. Den var jättegod. Nu eller som vanligt 🙄 så hade jag inte alla de rätta ingredienserna hemma. Så jag fick improvisera mitt egna lilla recept.


Men jag hittade det här och det här ska ni testa. Då behöver ni aldrig köpa kinamat ute mera.



Serien handlar om Karen Miller, som tillsammans med sin kille Kit är gripen för att ha mördat nio kvinnor, eller snarare mörkat hans brott. Mary Barlow tror att hennes försvunna dotter råkade ut för paret, men Karen vägrar att säga något om varken dottern eller hennes offer. Då bestämmer sig Mary för att ta lagen i egna händer, samtidigt som Karen får en ny identitet och går lös.

10 kommentarer:

  1. Visst är den ganska spännande den serien?! Trevlig helg! Kram 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vi sett hitintills har både varit spännande och bra.
      Detsamma 😊.
      Kram

      Radera
  2. En bra serie är aldrig fel och en spännande sådan gillas,.
    Önskar en bra och lite mindre klibbig fredag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är det inte, och idag är det inte klibbigt. För idag så blåser det rätt mycket.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Hej hopp 🫡
    Ett litet tips från din bror. Serien finns även på C.more. Kolla där så slipper ni reklamen 👍
    Ha dä bäst 🥰

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjolahopp 😉, det är så det får bli 👍. Tack.
      Du med 🥰.

      Radera
  4. Hej Carin! Även vi hade en lugn torsdag. Vi var bara hemma och gjorde ingenting! tack för serietips! Just nu tittar vi på The Bear på Disney plus. En fempoängare!! Ha en skön fredag! Såg fredagsdrinkarna... wow! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med lugna dagar med.
      Varsågod, och tack för ditt tips. Men tyvärr har vi inte Disney plus.
      Den var jättegod, men man kunde ha hoppat den lilla shoten, för den behövdes inte tyckte vi.
      Kram

      Radera
  5. Har ni en ugn på takterassen också? Du har säkert bloggat om hur er takterass ser ut tidigare, men som ny läsare vore det kul att få en tydligare bild :) Kanske du kan ge mig en länk till tidigare inlägg? Jag har en ugn bredvid grillen, för att slippa dra igång en värmekälla inomhus nu på sommaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vi har bara våran murade grill på taket och ett kylskåp med ett litet frysfack i.
      Så är det något som ska kokas eller köras i ugnen så blir det inne på spisen. Om det inte går att fixa på grillen. Sök på takterrass eller takterrassen på min blogg så får du nog upp lite på den.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.