2023-08-14

En skön dag

 

Det var ju söndag och det var en rätt stillsam sådan här hos oss. Vi tog dagen som den kom, och det gör vi väl med alla dagar nästan.

Gubben åkte iväg till vårdcentralen för att boka en tid med sin husläkare. Men hon hade semester tyvärr en bit in i september. Men han fick prata med en annan läkare. Det var hon som många gånger omplåstrade hans tumme när han hade den i bandage. Nu är det inte tummen utan hjärtat. Han känner att han har fått tillbaka förmaksflimret igen. 

När gubben var iväg till vårdcentralen satte jag en bröddeg och planerade för middagen som skulle ätas senare på taket.

Vi var kvar på taket till kvällen, men innan det blev mörkt. För gubben skulle vattna växterna i trädgården innan mörkret föll. Och när han gjorde det tog jag den sista rundan med Ixa.

När vi gick in så kollade vi på den brittiska miniserien som vi hade 2 avsnitt kvar på. Den heter "Collateral" och är i 4 delar på Netflix. 


Vi hoppade havsrundan igår och tog kanalsvängen istället.


Lika lite folk som sist när vi gick där.


Ingen bil kom det heller på vägen. Men det var ju söndag och de flesta är väl lediga.


Nu är det bara den sista nerförsbacken, sedan en liten raksträcka innan vi är hemma igen.


Jag gjorde morotsbröd och receptet hittade jag här.


Men jag gjorde en dubbel sats av brödet.


Vi åt linssoppa och morotsbröd till middag. Linssoppan var det inte bara linser i. Utan stekt färskkorv och små, små blommakaroner med.



En polis i London utreder mordet på en pizzabud och avslöjar en komplicerad sammansvärjning med knarklangare, människosmugglare och spioner.

6 kommentarer:

  1. Det är skönt att kunna ta dagarna som dom kommer och bara flyta med.
    Det försöker jag också göra.
    Ditt morotsbröd såg gott ut. Säkert saftigt och gott kan jag tänka mig.
    Ha en bra vecka.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så skönt
      Brödet blev väldigt saftigt.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! Den TV-serien har jag sett. Mycket bra! Förmaksflimmer är lite allvarligare än ond tumme. Hoppas det går bra hos doktorn, en elstöt så brukar det hoppa i takt igen. Ser alltid så gott ut hos dig med nybakat bröd och allt annat smarrigt!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var jättebra, nästan som alla brittiska serier är.
      Förmaksflimmer har gubben haft lite nu och då sedan 2009. Han har gjort 15 eller 16 elkonverteringar. Han har gjort 2 här sedan vi flyttade hit. Men idag fick han en tid till nästa vecka på vårdcentralen som det måste gå igenom först innan han får en tid på sjukhuset.
      Brödet blev jättesaftigt och gott.
      Kram

      Radera
  3. Jag gillade den serien! Och vad gott brödet ser ut! Jag äter ju mycket linser eftersom jag inte äter kött, så linsgryta/soppa blir det ibland. Mums! Hoppas mannen får snabb hjälp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var bra tycket vi med.
      Brödet blev väldigt saftigt med morötterna i.
      Här blev det ju lite korv i soppan med.
      Han ska till vårdcentralen nästa vecka. Sedan får vi se när en tid blir till kardiologen.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.