2023-08-03

Vi var på varsitt håll

 

När vi hade ätit vår frukost och fikat så packade gubben ryggsäcken och tog med sig Whisky hem till honom. Sedan spenderade han dagen där med Whisky, tills det var dags att gå och lämna honom hos Mats och Ulrikas vän.

Jag och Ixa var hemma hos oss. Och när gubben och Whisky gick, så slog hon ihop i sin korg. Där låg hon och sov i ett par timmar medans jag höll på och pyssla ute i köket.

På eftermiddagen gick vi upp på takterrassen ett tag. Jag åt middag och Ixa fick duscha. Sedan hoppade hon upp i stolen bredvid mig och somnade igen. Sedan satt vi där ett tag under pergolan. Jag virkade och lyssnade på en bok och Ixa sov.

När vi kom ner från taket skulle jag sms gubben, och säga att vi skulle gå och möta honom när han lämnat Whisky. Sedan kunde vi ta en öl någonstans innan vi gick hem. Men jag hann aldrig skriva klart förens det kom ett sådant sms från gubben. Då känner man varandra utan och innan, när man tänker samma saker.

Ixa och jag gick en kvällspromenad och sedan gick vi till mötesplatsen vi bestämt med gubben. Vi hamnade på Waldemars, och där tog vi en öl och delade på en pizza innan vi traskade hemåt för att sova.


Månen lyste klar när vi gick iväg på morgonen.


Solen var där bakom molnen.


Visst ser det ut att vara brant? Men det är det inte, utan jag sänkte mobilen ner till backen och knäppte av. Men det var denna effekt jag vill få. "Snart hade jag kämpat mig uppför det höga och branta berget, och skulle snart få se den underbara utsikten på 2000 meters höjd"😉😂. Så kunde texten ha varit. 


Här sover Ixa i stolen på takterrassen.


Det var lufttorkad lera som jag pysslade med igår.



Ixa blev så glad att få se husse igen. Och det blev jag med.

12 kommentarer:

  1. En bra dag.
    Virka och lyssna på något, det låter som jag har det ibland.
    Den pizzan ser god ut.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skön avkoppling.
      Den var god.
      Detsamma till dig.

      Radera
  2. Hej Carin! Vilka fina löv du har gjort. Jag har tittat på en keramikkurs nu till hösten. Tur att ni kan hjälpas åt med hundarna. Har hundar bindor?

    Läcker bild med grodperspektiv! Idag ösregnar det mest hela tiden här! Brrr☔️

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja, det skulle jag med vilja gå och göra mina egna koppar och fat. Ja, det är skönt att deras vän kunde ta Whisky nu när det blev som det blev. Ja, det finns tikskydd som man sätter i en binda i. Men det har vi inte köpt till Ixa ännu. Just nu blöder hon inte så mycket. Vi hade det till vår schäfertik, men så fort inte vi såg, så bet hon av sig det och gjorde bindan till småbitar. Så vi slutade med det på henne. De sköter den där biten rätt så bra själva.
      Ja, den blev kul den bilden. Får lite konstiga ideér när jag är ute och går på morgonen.
      Här har vi inte regn, utan 34 grader varmt.
      Kram

      Radera
  3. Två själar i en och samma tanke. Praktiskt, bra och gott :D
    Så otroligt fina blad du skapade!

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, så är det 😃.
      Tack.
      Fortsatt fin torsdag till dig med.
      Kram

      Radera
  4. Visst är det fantasiskt bra när en tänker lika :) Och bra tankar var det ju verkligen, pizza är aldrig fel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen när man vet precis vad den andra vill och inte vill 😉😁.
      Pizza går alltid ner i magen.

      Radera
  5. Så mysigt att vara på varsitt håll ibland och så rart att ni tänkte samma sak och han smsa före =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra när man vet vad den andra vill och inte vill 😁

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.