2023-08-20

Vi tog bronset

 

Det gick ju bra för våra tjejer i fotbollen. Ett brons blev det och det är inte fy skam. Nu får vi se idag vem som tar hem guldet. England eller Spanien. Så det blir väl till att heja fram spanjorskorna idag då.

Efter gårdagens match så gick jag upp på taket och flyttade min ny sköna solstol in i skuggan. Satte mig till rätta i den och tog fram virkningen. Stoppade lurarna i öronen och knäppte på min bok.

Jag nappade för ett tag sedan på ett erbjudande från BookBeat igen. Förra gången var det gratis. Den här gången kostade det 1:- för 20 timmar i en månad.

Nu hade jag 8 timmar kvar efter jag lyssnat klart på Sofie Sarenbrants bok. Så jag letade febrilt för att hitta en bok som jag kunde lyssna klart på. Och den som söker han finner. 

Jag hittade en bok av författaren Karin Brunk Holmqvist. Jag har lyssnat på några andra böcker av henne tidigare, och tyckte de varit lättsamma och roliga.

Senare på eftermiddagen startade vi grillen och grillade lite grönsaker och hemmagjorda hamburgare den.

På kvällen satt vi ett tag på altanen med fläkten på och spelade ett parti Skip-Bo.

Som vanligt en skön morgonpromenad.


Två som gav sig iväg på sina SUP-brädor.


En sol som snart ska gå upp och ändra färgen på himlen.


Och efter ett tag kom den fram och den rosa himlen försvann.


En god hamburgare på en grönsakstallrik.



Lättsam bok att ha i öronen när man virkar.

8 kommentarer:

  1. Hennes böcker gillar jag! Lättsamma och roliga! Maten ser som vanligt god ut :) Äntligen en mulen dag här på ön...låter ju inte klokt när hösten snart knackar på men ändå. Njut av söndagen!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen roliga.
      Enkelt och gott var det.
      Så skönt att du får en mulen dag till slut 😉😃.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. En bronspeng vara inte illa alls då det gjorde tjejerna bra. Nu är det upp till bevis för killarna ;-)

    Hennes böcker har jag lite svårt för. Tycker att de tenderar till att kunna bli lite tramsiga men allt är så klart en smaksak.

    Önskar en fin söndagskväll nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det 😀.
      Ja, så är det. Och tur är väl det. För gud så tråkigt det hade varit om vi tyckt lika allihopa 😉😁.
      Önskar dig detsamma.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Tack för boktips, Nuckorna på hörnet låter lite rolig! Jag lyssnar på bok när jag sitter i bilen. Riktigt roligt och bra. Ibland kommer jag inte ut ur bilen när jag är framme! Haha!

    Grattis till spanien som tog guldet! De fick storstryk av Japan som vi slog. Men, men i fotboll kan allt hända! Vi hejade också på Spanien här hemma! Sen blir man ju gladare för bronset än om vi hade fått silver. Eller hur? Vi avslutade med en vinst i alla fall! Sverige vann alla sina matcher utom en, den mot Spanien. Men vi slog USA, de förra världsmästarna, och vi vann även mot Japan som spelade riktigt snygg fotboll. Det har varit ett roligt VM att följa!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att jag kan ge ett boktips 😉😀 till dig. Det brukar ju vara tvärtom.
      Jag kommer ihåg när vi bodde i Sverige och jag cyklade hem från jobbet med en bok i öronen. Sedan kunde jag stå i garaget en stund ibland när jag kom hem. Om det var spännande så man inte ville stänga av.
      Håller med dig i allt om våra svenska tjejer. De var bäst.
      Kram

      Radera
  4. Sofie Sarenbrant är en av mina favoritförfattare. Och Anki Edvinsson. Båda skriver riktigt bra böcker tycker jag.
    Kul att svenska damerna lyckades ta hem bronset. Såg på nyheterna att Spanien tog hem guldet. Grattis till dom.
    Nu i helgen började friidrotts vm. Så nu kan man hålla lite koll på det när andan faller på.
    Tack för boktipset. Lite skönt med böcker som får en att dra på smilbanden emellanåt.
    Ha en bra vecka nu Carin.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon skriver bra böcker tycker jag med. Anki Edvinsson tror jag inte jag läst något av.
      Våra tjejer var så duktiga tycker jag.
      Såg att friidrotten började nu med.
      Håller med dig att det kan vara lite kul att läsa sådant ibland.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.