2024-07-23

Vecka 30

 

Ny vecka igen innebär städning i huset och vattning av vänners blommor. Så jag tog tag i dammtrasan när gubben stack iväg på sin blomrunda. Jag förvånas över hur mycket damm det kan bli på en vecka. Men vi har dörrar och fönster öppna och sand och andra partiklar flyger det i luften för jämnan, så det kanske inte är så konstigt.

Vi har backar under våra sängar eftersom vi inte har så mycket förvaringsutrymmen i vårt lilla hus. Så de rullades ut igår (inte varje måndag det görs) och svabben fick göra sitt där under. Det är tur vi inte är dammallergiker Men som jag sagt förr. "Bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete".

När gubben kom hem så fortsatte han med våra blommor på taket. Jag fixade till middagen och gick upp dit jag med. Sedan blev vi kvar där till kvällen. Jag tog även en liten powernap i solstolen och lyssnade på min bok.

Det blev ingen tv igår innan läggdags utan det blev lite datorhäng istället. 


Det blåste nere vid havet.


Så att glasögonen blev sådär immiga av saltet i luften.


Men det var sköna vindar.



Det blev fiskburgare till middag med en god dressing till.

12 kommentarer:

  1. Här är mulet och regn i luften idag. Skönt tycker jag. Lagom av allt är bäst. Jag skulle inte orka med värmen hos er!
    Ta hand om er.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite regn här skulle inte heller skada faktiskt.
      Visst är det så, att lagom är bäst.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Även om man inte är hemma så lägger sig dammet och hos er med sand och så förstår jag att det blir en del. Smidigt att ni kan förvara under sängarna för det utrymmet används ju ändå inte. En del experter menar att vi har det för kliniskt rent i dag och att det skapar allergier. Kanske ligger det något i det.
    Så god er middag såg ut!
    Önskar en fin tisdag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så med dammet.
      Ja, det är tur att vi kan göra så. Annars vet jag inte vad vi skulle förvara allt. Kanske har för mycket saker helt enkelt 🙄😉.
      Då stämmer mitt uttryck väldigt bra i sådana fall 😉.
      Tack, det var gott med.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Ja det är konstigt att det blir så dammigt. Skulle vara bra med en liten robotdammsugare under sängarna för man når ju knappt. Fiskburgare lät gott. Kul med lite variation. Ha det fint i värmen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle vara en toppenbra grej. Så slipper man ligga på alla fyra för att få in dammsugarslangen.
      Ibland är det skoj med lite variation 😉😊.
      Tack och Kram

      Radera
  4. Behövs kanske lite friska fläktar i. Ärme . Det har vi lite för mycket av här i Sverige tycker jag.
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  5. Jag är också glad att jag inte är dammallergiker, för jag gillar absolut inte att städa.
    Fiskburgaren ser god ut, mums.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då skulle vi vara snoriga förjämnan 😉😄.
      Den var god 😊. Fisk är så smarrigt.
      Detsamma till dig.

      Radera
  6. Jag har en bra plastback under gästsängen där jag förvarar tomma glasburkar på vintern. Nu är backen tom.. :) Damm kan bli jobbigt om det är för mycket, för min astma alltså. Men det blir aldrig så illa inne i huset (eller någon annans jag varit i heller).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att man kan förvara under sängen. Men jag skulle vara glad om det inte hade behövts.
      Förstår att det kan bli jobbigt om man har astma.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.