2024-07-05

En vanlig torsdag

 

Igår var det torsdag och dags för att göra en veckohandling igen. Men först skulle gubben skjutsa upp grannens son och kompis till flygplatsen. För nu hade deras vecka gått till sitt slut. Så 11.30 åkte han iväg med dem till flygplatsen. Och när han var på väg tillbaka och hade ca.30 minuter kvar hem så sms:ade han till mig. Då gick jag och Ixa iväg ner till Mercadona så möttes vi upp där. Jag gick in och handlade och gubben och Ixa väntade utanför i skuggan på Kinarestaurangen.

Jag plockade in alla varor när vi kom hem och gubben gick och stängde av vattnet och kollade så elen var avstängd rätt hos grannen. Han tog in det som stod i kylen med som grabbarna sa att de lämnat. 

Vi hämtade fläkten i förrådet och ställde den på altanen. För nu är det dags att ha den där på kvällarna när vi sitter där.

Ingen fotboll på tv:n igår heller, så det blev en film istället innan sängdags. Den hette "The hard way" och fanns på Netflix och var en action-thriller.


Vi gick på gatorna hemmavid istället för nere vid havet på morgonen.


Vi fick solen i ryggen ett tag på vår promenad.


Och när vi kom till marknadsgatan var solen snart helt uppe.


Eftersom jag handlade nya tomater när vi var och handlade. Fick de gamla som fanns kvar i kylen bli soltorkade tomater av.


Lite nytt frukostbröd bakades i värmen.


Vi tog kvällsfikat och glassen ute i trädgården.



En före detta soldat får reda på att hans bror dödats under ett uppdrag i Rumänien, så han slår sig samman med två kompanjoner för att utkräva hämnd.

10 kommentarer:

  1. En bra dag får man väl säga. Smart att soltorka tomaterna.
    Så gott det såg ut med en glass men här är det definitivt inget glassväder...

    Önskar en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det får man 😉, och det lärde jag mig av Anna i Portugal. Att soltorka dem ute i solen. Jag har kört mina i ugnen innan på låg temperatur.
      Här är det glass som gäller nu till kaffet i värmen.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! Här behövs ingen fläkt, idag 17°C. Jag är väldigt dagvill när jag är långledig. Det känns som fredag hela veckan. JA! Fredag hela veckan lång! Haha minns du SmedbyRune som sjöng den sången runt Norrköpings fritidsgårdar på 70-talet. Fredag hela veckan, fredag hela veckan låång! Haha! Idag är det bara en massa fotboll på TV... en lugn och skön fredagskväll.

    Önskar dig detsamma! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Hörde att det var kyligt och regnigt av barnbarnet när vi pratade med henne. Hon ringde och tackade för presenterna. Hon fyller 7 idag.
      Jag kommer inte ihåg om han var på Åbys ungdomsgård. Men jag vet att han var i Åbys folketspark och sjöng.
      Jo, jag vet. Spanien vann över Tyskland. Nu ser vi på Portugal - Frankrikematchen.
      En fortsatt fin fredagskväll till dig.
      Kram

      Radera
  3. Mums så gott med glass! Vi ska precis nu se nya Snuten i Hollywood :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir mycket glass på sommaren.
      Okej, hoppas den var bra.
      Kram

      Radera
  4. Härligt att promenera på gatorna i Spanien. Kan sakna det ibland.
    Glass är gott.
    Önskar dig ett trevligt veckoslut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det skönt att strosa omkring ibland husen och inte bara vid havet.
      Verkligen 😋.
      Detsamma till dig.

      Radera
  5. Låter som en trevlig dag. Var filmen bra? Jag vill se filmer mest hela tiden så tar tacksamt mot filmtips som det här. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var helt okej. Och bra mycket bättre än den vi såg för några dagar sedan.
      Här är det gubben som vill se film. Jag gillar att se serier.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.