2024-07-30

Som vanligt

 

Så körde vi de vanliga rutinerna för att en ny vecka har börjat. Gubben åkte iväg och vattnade vänners blommor och jag städade undan dammråttorna under tiden här hemma.

Sedan hade vi inte några mera ansträngningar utan tog dagen som den kom. -Ja, precis som vi brukar göra. Varför ska man ändra på ett bra upplägg, när det flyter på så bra.

När det var dags att äta så satte vi oss vid tv:n och intog den där, samtidigt som herrarnas handbollsmatch spelades. Sverige mot Spanien som Sverige vann med 29 - 26.

Kvällskaffet och en glass blev på altanen samtidigt som vi spelade lite spel och sedan löste korsord. Eller det var mest gubben som löste det. Men jag satt bredvid som en stöttande korsordscoach 😂.

När kvällen kom så blev det beachvolleboll som vi kollade på. Men tyvärr så gick det inte så bra för våra världsstjärnor David Åhman och Jonathan Hellvig.

När gubben tog sista rundan med Ixa gick jag ut och blickade upp mot himlen för att se en rymdstation fara förbi med 7 astronauter ombord. Och tänk jag gjorde det. Jag såg en liten prick fara fram där på himlen och sedan försvinna bort i mörkret.


Nu börjar det vara lite skumt på morgnarna igen när vi går iväg.


Surfarna var på plats i vattnet.


Det var en disig morgon.


Solen var är du ? 


Pasta med färskkorv, broccoli, vitlök, parmesan och crème fraiche.


En skön och stillsam timme med färger och pensel. 


Samtidigt som jag lyssnade på denna bok i mina öron.



För några dagar sedan skulle man kunna se detta med blotta ögat också. Men då missade jag det.



Men igår hade jag tur. Jag såg den starka lilla pricken på himlen susa förbi med 7 astronauter.

8 kommentarer:

  1. Carin! Dina konstverk är fantastiska. Wow! Din konstnärliga sida är stark. Kram 😯🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla 😊.
      Jag tycker det här är så skoj och rogivande.
      Min morfar var hobbymålare och det var min mamma med. Och så finns det konstnärer på min pappas sida. Så det finns väl något konstnärligt i mig 😉😊.
      Kram

      Radera
  2. Nej, varför ändra på ett vinnande koncept? Det vore väldigt dumt tycker jag.
    Så fin din målning blev!
    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis 😉😃, finns ju ingen anledning till det.
      Tack 😊.
      Fin tisdag till dig med.
      Kram

      Radera
  3. Morsning korsningen.
    Blir mer och mer imponerad av dina alster.
    Om du får några över så kan du skicka dem till mig så kan jag göra en tavla av dom. Alltid kul att ha en konstnär i familjen. Jag såg också farkosten om man zoomade in ordentligt. Ha dä bäst och hälsa Gubben din mä 🥰🥰🥰

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan svejsan 😃
      Tack, kort det har jag så att du kan göra en tavla om du vill. Hobbykonstnär 😉😄.
      Du, kanske såg om någon av astronauterna vinkade med 😉😂.
      Detsamma till dig och gubben hälsar tillbaka. Han kom just ner från taket. Han har precis vattnat klart där.
      Kram 🥰

      Radera
  4. Ytterligare ett väldigt fint vykort! Det är härligt att lyssna på ljudbok när en har händerna fulla med annat. Samtidigt som jag älskar att läsa, men kombon är perfekt. Att passa på att äta samtidgit som det är underhållning är toppen tycker jag. Nu paus i matchen mot Slovenien :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är toppen.
      Vi missade matchen, tyvärr. Såg att det inte gick så bra för oss.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.