2024-07-18

Vid datorn

 

Onsdagen finns det väl inte så mycket att orda om. Jag gick morgonrundan som vanligt och vi gick ner till havet och sedan vände hemåt igen.

Sedan var jag nog mest inomhus och vid datorn resten utav dagen. Har ett litet problem som ska lösas innan hösten på min blogg hade jag tänkt.

Jag måste byta min mailadress som jag har där och det verkar lögn i h..vte att kunna göra detta. Har sökt massor på nätet efter lösningar som jag provat och det har inte fungerat. Men en så länge är det inte höst så det finns ju tid kvar till detta.


Molnig morgon.


Vi åt raggmunk och bacon till middag.

10 kommentarer:

  1. Inga problem är väl roliga men datorproblem är bland de värsta. Lycka till! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig. Och det här ger även gubbens panna i djupa veck.
      Tack.
      Kram

      Radera
  2. Tekniken ska liksom bara fungera så sådana problem undanbedes. Ibland blir det trixigare än vad man tror. Hoppas att det löser sig inom tiden.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trött på sådana problem. Och nu när inte gubben kan lösa det heller.
      När man läser hur man ska göra är det inga problem. Men sedan när man ska fixa det och det bara är default där man ska fixa det, då blir man frustrerad.
      Ha en bra dag.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Gott med raggmunk. Hoppas det löser sig med att byta mejladress. Borde inte vara så krångligt. KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Det är verkligen gott. Och det fick även bli middagen igår eftersom det blev över.
      Jo, det är väldigt krångligt 😓 faktiskt.
      Kram

      Radera
  4. Hoppas det löser sig med byte av mejladress. Vissa tjänster tillåter inte byte eftersom hela kontot hänger på mejladressen, hoppas du inte har en sån otur. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar nästan som att det är så. För när jag söker så får jag tips hur man byter, men de tipsen är från 2017. Och när jag provar detta så är den funktionen default på min blogg. Så det går inte att ändra den. Vet inte om det blev ändringar efter de nya reglerna med Google konton som blev. Jag är inte så haj på detta. Annars får jag flytta den helt enkelt till en annan webbplattform (heter det så 🤔) som wordpress.
      Kram

      Radera
    2. Hojta om du behöver hjälp, jag kikar gärna om du vill. Och ska du byta till WordPress och behöver stöd finns jag här :) Kram

      Radera
  5. Jag har haft funderingar att lägga över till wordpress faktiskt.
    Det kan jag hålla med dig om att det tar tid.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.