2024-07-06

Fredagsmys

 

Vi körde vår fredag i fredagmystecknet hela långa dagen. Inga måsten bara vara här och nu, helt perfekt för en fredag.

Jo, vi ringde och grattade Ellen som fyllde 7 år. Och hennes dag hade börjat jättebra sa hon. Många fina paket med saker hon önskat sig hade hon fått. Paketen från oss skulle hon få på kvällen när brorsan kom för att gratta. 

Sedan tog vi en långfrukost. En sådan där som man tog när man jobbade och helgen infann sig och inget jobb eller tider fanns att passa. Efter frukosten blev det en skön sittning på altanen med papper, färg och penslar. Samtidigt som en ljudbok strömmade i öronen på mig.

När jag målat klart tog jag och gjorde mig i ordning. Tvätt, tandborstning och påklädning. Sedan gjorde jag faktiskt ett litet måste. Jepp, jag bäddade till sängen. Inget betungande arbete. Bara att släta till påslakanet och puffa lite på kuddarna.

Även om man tar sin dag i snigelfart så snurrar visarna på klockan i en annan takt. Så nu hade klockan passerat lunchtid med råge. Så jag fixade till vår fredagsdrink och lite snacks, så gick vi upp på takterrassen och satte oss.

Där blev vi kvar i ett par timmar innan vi gick ner där ifrån och tog en promenad med Ixa innan vi började med middagen. Vi åt på altanen och efter det blev det fotbollskväll på tv:n.


Det blåste vid havet.


Men inga kyliga vindar.


Fredagsdrinken var mycket läskande i värmen. Vattenmelonlikör, is och Cava Brut.


Middagen blev en vegetarisk pasta och ett glas rött.



Den här lilla tösabiten blev 7 år och börjar skolan i höst. Jösses, vad åren går.
Ellen ringde på kvällen och tackade för det hon fick från oss. Fotbollsdressen var toppen.

14 kommentarer:

  1. Den där drinken ser läskande ut även om jag inte behöver svalkas av där jag befinner mig. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle kanske vara godare med en irish coffee där du befinner dig 😉🙂.
      Kram

      Radera
  2. Vattenmelonlikör har jag aldrig smakat. Låter gott.
    Ni hade verkligen en mysfredag. =)
    Ha en lika mysig helg nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade inte jag heller förens igår. Det var en nyhet på vår livsmedelsaffär.
      Den var toppen.
      Tack det ska vi ha.
      Och detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Så härligt ni har det! Och så den där drinken... för att inte tala om pastan, mums!
    Njut vidare.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har det toppen och njuter av dagarna som vi har.
      Kram

      Radera
  4. Det lät som en behaglig och bra fredag. God mat och god dryck som vanligt hos er.
    Grattis till Ellen! Då är hon lika gammal som lilla S som också börjar i åk 1 i höst. Inte så liten längre alltså...

    Önskar en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en bra fredag.
      Nej, åren går och man kan väl inte säga liten längre till dem 😃.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  5. Hej Carin! Grattis till Ellen! Ja, nu är mina två barnbarn också skolbarn. Tiden flyger bara iväg! Den fredagsdrinken är en riktig Anna-drink. Måste testa att göras... slurp! Igår gick det vita gäss på Bråviken. Det ska visst blåsa idag också. Blir en innedag. Skönt!

    KRAM till DIG!! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vi har ett barnbarn kvar och det är Elvis.
      Amelia börjar i förskoleklass till hösten. Gick sin sista dag på förskolan igår innan föräldrarna gick på semester.
      Jag blev nyfiken på om vattenmelonlikör fanns på systemet och det fanns det. Men jösses vilka priser. jag gav 6,20€ för min flaska. Och på systembolaget kostade den 170 :- 🙈.
      Här har det blåst idag med, Men här tycker man det är behagligt när det är +30 grader.
      Kram

      Radera
  6. Skönt ni lägger upp dagarna och skönt att mysa på terassen. Grattis till 7 åringen och kan tro att hon vart glad åt dressen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så skönt att kunna göra som man vill 😀 och inte behöva ha en massa måsten.
      Ja, det var skoj att hon blev glad för den.

      Radera
  7. Att kunna styra sin tid till 100% är verkligen fantastiskt. Och måstena skapar en ofta själv.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så här det ska vara 👍.
      Och visst gör man det.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.