2024-07-19

Ingen veckohandling

 

Vi skulle ha åkt och handlat men det blev ändrade planer på det. Eller vi orkade inte när de andra grejerna var klara som skulle göras först. Och så ringde juristen angående dödsboet (svärfar) och hade några frågor han ville ha svar på med. 

Varmt hade vi det igår med och nu ökar temperaturen till helgen också. Lite calima har vi med i luften + hög luftfuktighet. Så vår sommar kan man inte klaga på ett dugg 🥵😉.

En liten ansträngning blev det på taket när gubben vattnade blommorna. Då torkade jag av sanddammet som låg på borden och bänken. Men sedan fick det räcka med arbete.

Jo på kvällen kollade jag lite igen på mitt bloggproblem som jag inte löst ännu. Men jag lade det åt sidan rätt snabbt och lyssnade på min nya bok i lurarna.

Vi kollade på tv:n en liten stund på kvällen med. Kalle och Brita har kommit ut med säsong 5 på deras serie. "Hjälp, vi har köpt en bondgård". Sedan blev det ett kvällsdopp vid 22.30 och vi var ensamma i poolen igår. 



Soldis på grund av calima i luften.



Det här kunde man läsa på den spanska väderappen igår.


Tänk så vackra blommor är när man går nära och tittar på dem.


Den här var stört omöjlig att få skärpa på när det blåste en del.


Gillar Marie Ljungstedts böcker med kommissarie Knutas.

4 kommentarer:

  1. Det är verkligen fascinerande vad naturen kan skapa. Vackra ting. Trevlig helg! 🙂👍 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det verkligen.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Är den bra den nya säsongen? tyckte förra var lite långtråkig och "samma samma". Jag gillar också Knutas!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.