2024-07-28

Marknadsöl

 

Först tänkte jag gå marknaden och träffa gubben uppe på Da Mario för en marknadsöl. Men sedan ändrade jag mig och gick med gubben direkt till Da Mario istället.

Vi tog en runda med Ixa i parken först innan vi gick och satte oss på Da Mario. Som vanligt var det lugnt och skönt där. Inte alls så mycket folk och vi hittade en bra plats i skuggan med.

När vi kom hem igen så blev det taket och framåt kvällen så grillade vi langostinos och hade plock till dem.

Vi såg herrarnas handbollsmatch mot Tyskland som de tyvärr förlorade. Tyskland vann med 3 mål och matchen slutade 30-27. Efter handbollen kollade vi klart på serien. Vi hade 3 avsnitt kvar på den. Sedan var det hopp i säng för mig. Gubben tog sista rundan med Ixa innan han gick och lade sig.


Inte en kotte vid havet när vi kom dit.


Vi stod och tittade på vågorna både jag och Ixa ett bra tag.


Snart så skulle solen kämpa sig över molnen.


Och när vi vände ryggen mot havet och gick hem, så tittade solen fram.


Först lite spring i parken för Ixa innan vi gick bort till Da Mario.


Den här muren var hur skoj som helst att hoppa upp på när man kom i värdens fart.


Upp med ett skutt.


Kolla läget runt om kring.


Och sedan ner igen för ta ett race på marken.


När Ixa sprungit klart gick vi till Da Mario och tog en varsin öl och lite oliver. Ixa tog vatten och ett torkat kaninöra.



På kvällen åt vi räkor på takterrassen.

8 kommentarer:

  1. Så vackra bilder från havet!
    Klart att man är nyfiken som hund och måste kolla in läget ordentligt :D
    God mat blev det hos er som vanligt och en behaglig lördag dessutom!
    Önskar en fin söndag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊.
      Ja, verkligen. Men det var ju lite varmt, så man undrar hur hon orkade 😁.
      Skaldjur är så gott tycker vi och lördagen blev bra.
      Detsamma till dig
      Kram

      Radera
  2. Marknaden är lite svettig vid denna tiden på året men en öl är god vid alla tider. 😉 Trevlig söndag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det håller jag med dig om 😁.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Ljuvliga bilder och det låter så mysigt! Räkorna såg såååå goda ut.
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och det var en bra lördag.
      De var goda med 😉😃.
      Kram

      Radera
  4. En skön dag för er alla tre tycker jag! Såg oxå handbollen, imorgon är det en ny chans :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det.
      Ja, idag är det mot Spanien.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.