2024-07-02

Då var det Juli

 

Ny månad och halva året har redan gått på 2024. Här blev det en liten städdag för mig när gubben stack iväg och kollade till lite blommor.

Sedan försökte jag att trimma Ixas päls lite. På vissa ställen på kroppen är det jättelätt att dra bort håret. Men på andra ställen går det inte alls. Så jag övergick till borsten till slut och det släppte lite hår även med den. Så hon får ha sin ostyriga och lurviga päls. Så får man borsta henne lite istället varje dag nu när hon fäller.

Jag målade ett tag på eftermiddagen när gubben löste korsord. Han har fastnat i korsordstidningarna sedan brorsan var här.

Kvällen blev en fotbollskväll. Först var det matchen Frankrike - Belgien som var en riktig urusel match. Så då började jag att se på en serie samtidigt på Netflix. Nästa match var det Portugal - Slovenien. Som slutade med straffsparkar, och Portugal vann. Nu var klockan natta för mig och jag somnade nästan bums när jag lade huvudet på kudden.


Mulet på morgonen. Men det blev en strålande dag vart efter.



"Aldrig mer"  är en spansk dramaserie på Netflix i 8 avsnitt.
Serien kretsar kring en 17-åring som uppmärksammar ett sexuellt övergrepp på sin skola.

8 kommentarer:

  1. Halva året har gått. Det är helt galet faktiskt. Men halva är kvar om jag vänder på det. 😉 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är ju det. Och det låter lite bättre med 😃.
      Kram

      Radera
  2. Helt otroligt att halva året redan har gått. Man hinner inte med i svängarna!
    Dina kommentarer hade hamnat för granskning men nu är de på plats.
    Kram och ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej man gör inte det. Känns nästan som igår som det här året började.
      Okej, trodde det berodde på att jag skrev från min g-mailadress.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Vår vovve vi hade hade ju underull och det var ganska omständigt att få undan så vi köpte en kam som heter ferminator, den var grym på hans päls, kanske den skulle funka på er vovve också´?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, tack för tipset. Ska kolla här i djuraffären om den finns.

      Radera
  4. Tiden springer verkligen fram, det gäller att hänga på! Jag har ju lite korsordstidningar .. tack för påminnelsen, de kan jag ta fram nu när det ska bli väldigt varmt och därmed mycket stillasittande. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den gör ju det.
      Jag är ingen hejare på korsord. Men lite hjälp har jag bidragit med ibland.
      Sett att ni har bra mycket varmare än vad vi har på dagarna.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.