2024-07-17

Gick en sväng i värmen

 

Efter frukosten och datorhäng gick jag iväg till IBC-huset där min frissa ligger och även Skandinaviska butiken. Jag skulle beställa tid för klippning. Jag har inte varit hos frissan sedan i början av mars, så det behövs en klippning nu. 

Efter det gick jag bort till butiken Action som jag var i när barnbarnen var här. Då var den precis nyöppnad och jag fick ett väldigt dåligt intryck av affären. Det var väldigt rörigt i den upplevde jag. Men nu gav jag den en chans till. Och det var mindre rörigt, och lite mer organiserat i den sedan jag var där sist. Jag hittade papper och en pooltermometer som gubben ville ha. Han vill kolla hur varmt det är på kvällen i poolen när vi badar. För det är nog säkert mer än vad det står på skylten. Det är ju poolkillarna som kollar temperaturen tidigt på morgonen. Sedan gassar solen på hela dagen.

När jag gick hem igen tog jag och gick in på Skandinaviska och handlade några saker som vi behövde. Och när jag sedan kom hem så blev det altanhäng med fläkten på till sena eftermiddagen.

Då började gubben att klippa citrusträden nere i trädgården. Så jag hjälpte att plocka upp grenar och blad i kompostpåsen.

Kvällen blev en repris på föregående kväll. Ett dopp och sedan hopp i säng.


Solen hade kommit upp en bit på himlen när vi kom till havet.


Och den värmde på ordentligt.


En sväng in på Skandinaviska och hos frissan.



Nu är mandarinträdet och apelsinträdet klippta.

14 kommentarer:

  1. Nu har ni ingen skugga där längre under träden. Tur att ni har andra platser. Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det blev inte mycket över till att få någon skugga nu när han satte igång med sekatören 😎.
      Detsamma.
      Kram

      Radera
  2. Härliga soluppgångsbilder!
    Ett dopp och hopp i säng låter skönt.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är skönt att svalka sig innan läggdags.
      Detsamma till dig.

      Radera
  3. Så fina små träd på er terass. Samt skönt att få ärenden gjorda. Även att få klippa dig nu då framöver. Ja då var det dags, skönt då det gått ett tag då känner man sig extra fin då man varit hos frissan sedan

    SvaraRadera
    Svar
    1. De står i vår trädgård de här träden 😉😀.
      Ja det var skönt att ha fått en tid till klippning. För nu känns det som det verkligen som det behövs.

      Radera
  4. Hej Carin! Otroligt vacker soluppgång… känner hur den värmer via dina bilder. Skönt med ett dopp innan läggdags. Just nu är vi vid Omberg, fläktar skönt.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den hade kommit upp en bra bit på himlen eftersom det blev lite sovmorgon här.
      Det är verkligen skönt att ta ett dopp innan läggdags.
      Såg på Insta att ni var där. Skönt med lite vind.
      Kram

      Radera
  5. Så härliga bilder. Det är något visst att bo eller vistas i ett soligt land. Här är ganska många regndagar nu så din berättelse piggar upp. Nu ska jag egentligen inte klaga. Jag pysslar gärna inomhus med allt möjligt och det gillar jag. Ha fortsatt sköna dagar önskar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det.
      Och jag har sett och hört att det regnar en hel del i Sverige nu.
      Skönt när man kan pyssla inomhus när det inte går att vara utomhus 😀.
      Tack och hoppas solen dyker upp hos dig med.

      Radera
  6. Så härliga bilder och nog har ni det gott i sommarvärmen! Även här har det varit en fin dag så det är bara att tacks och ta emot.
    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi klagar inte fast det är lite extra hett nu.
      Låter härligt att ni med har haft en fin dag.
      Kram och detsamma.

      Radera
  7. Han är flitig med sekatören! Är citronträdet en sån sort som ger frukt året om? Ha det gott, nu har vi det väldigt varmt och skönt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen 😉😁.
      Ja, våra citronträd som vi har på takterrassen är sådana båda två.
      Det här i trädgården är ett mandarin och ett apelsinträd.
      Nu är det varmt 😁.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.