2024-07-14

Ingen marknadsöl

 

Vi hade pratat om att gå och ta en marknadsöl, men vi hoppade det och höll oss hemma istället. Så vi tog oss en öl på takterrassen istället på dagen.

Gubben åkte iväg och köpte fisk som vi skulle grilla lite senare på eftermiddagen. Han hade redan förberett grillen eftersom vi hade tänkt att grilla redan på fredagen.

Dagen spenderades på taket och där blev vi kvar till kvällen. Då gick vi ner och såg på en film på Netflix. Sedan tog gubben sista rundan med Ixa och när han kom tillbaka gick vi ner och tog ett kvällsdopp i poolen. Poolen är öppen till 23.00 sommartid. Det stod att det är 31 grader nu. Men det kändes som varmare tyckte jag.


Vi tog morgonpromenaden i byn.


Det blev en vitfisk och en rödfisk på bordet. En Arco Iris och en Durada.


En sallad till det.


Sedan stekte gubben lite musslor och bacalau ihop med schalottenlök, till fisken med.




Mateus och några andra pojkar blir instängda i människohandelns farliga värld. Då kommer Mateus att tvingas välja mellan att arbeta för just den man som fängslade honom eller riskera hans och hans familjs framtid. Överlevnad är makt.

6 kommentarer:

  1. Vilken bra dag det blev! God grillad mat och ett härligt dopp i poolen. Perfekt om man frågar mig :D
    Önskar en fin söndag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis 😉😁 inget fel på den lördagen.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Jag gillar de där varma doppen fast idag är jag glad att det inte regnar i Malmö iaf. Trevlig söndag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inget fel på temperaturen. Hellre för varmt än kallt.
      Så skönt med uppehåll.
      Fin söndag till dig med.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Älskar durado, tar alltid det när vi kommer ner till medelhavet. Så god fisk! Nu blev jag sugen på det. Vet du, jag har sagt aldrig mer till Medelhavet under sommaren nu när temperaturen har stigit så mycket. Haha vi åker snart till Grekland i alla fall. Så snart kan jag slänga mig i 29° vatten!! Underbart! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Det är en jättegod fisk. Du får ta den när du kommer till Grekland.
      Det är aldrig försenat att ändra på sig 😉😃. Då ska ni ha en underbar resa nu då.
      Kram.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.