2024-07-04

Vi tog en promenad

 

Ja, det gör vi ju varje morgon jag och Ixa. Men vi gick iväg alla 3 på en promenad när alla bestyr var klara hemma.

Vi skulle posta 3 kuvert till Sverige och ett litet vykort till Anna i Portugal som jag hade målat. Så vi styrde stegen mot posten. När vi var klara på posten gick vi till "Bistro Playa Flamenca" runt hörnet för att se hur det var. När vi har tänkt att sätta oss där tidigare så har det alltid varit fullt på skuggplatserna utomhus. Men igår var det många bord lediga.

Så vi slog oss ner och tog en öl och något att äta till den. Ixa fick vatten och ett kaninöra (som hon alltid får när hon är med) och lade sig under bordet. Gubben tog en en macka och jag en omelett till ölen. Vi satt där ett bra tag innan vi började att gå hemåt i värmen.

Det fick bli ett stopp till på "Sunny Corner" för ett vätskestopp för oss alla 3, innan vi gick den sista biten hem. Vi gick genom dalen så Ixa kunde springa lite lös.

När vi kom hem så bytte vi om till badkläder och gick ner till poolen och tog oss ett dopp. Det är 30 grader i poolen just nu. Men det kändes lite svalkande ändå när man hoppade i.

Resten av eftermiddagen och kvällen blev lugn och skön. Vi satt ute i trädgården ett tag. Sedan fikade vi på altanen och spelade lite spel. Vi kollade på en film på tv:n och sedan hoppade jag i säng efter det.


Vi hälsade morgonen välkommen jag och Ixa.


Här satt vi bra i skuggan.


Inget fel på omeletten. Men den kunde ha varit lite mer fluffig. Om jag nu ska vara lite gnällig.


Sedan gick vi hemåt på skuggsidorna.


Vi siktade in oss på husen längst upp på gatan.


Där stannade vi till för ett vätskestopp.


Vi svalkade Ixa med vattnet som vi hade med oss.



Sedan njöt vi i poolen.

12 kommentarer:

  1. Det lät som en bra och behaglig dag. Ett dopp i poolen är sällen fel :D
    När det gällde omeletten såg den mer ut som en pannkaka men så länge den smakade bra så...
    Önskar en fin torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var helt okej och bra dagen.
      Jag tycket också den såg ut som en pannkaka min omelett.
      Det var skönt med ett dopp när vi var tillbaka.
      Kram

      Radera
  2. Så härligt ni har det! Önskar vi hade en pool i trädgården.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har inget att klaga på.
      Det var skönt med ett dopp efter dagsturen.
      Kram

      Radera
  3. Jag vet känslan och behovet av stopp på vägen. Pust! Nu är jag i Skåne och solen skiner mellan regndropparna och det tycker jag är sköööönt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tur att man kan stanna till på lite vätskestopp 🙂.
      Låter som äkta svensk sommar som du har hos dig.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! En skön lugn dag för er tre! Kul att du har målat en akvarell till Anna. Häftigt hur vi lär kanna varandra via denna fantastiska bloggvärld. Det är spännande! Fin torsdag till dig! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Ja, det var en skön dag.
      Jag skrev ju för ett tag sedan att jag hade väldigt många vykort som jag gjort.
      Då skrev hon att hon kunde tänka sig ett vykort.
      Ja det är verkligen spännande och kul här i blogglandia.
      Ha en fortsatt fin torsdag du med.
      Kram

      Radera
  5. Om jag nu skall fatta mig kort SÅ längtar JAG mig tillbaks till ALLA er 3. Men dagarna går fort OCH snart är det DAX igen 🫶 🥰 🫶.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att beställa en resa 😀 du är alltid välkommen när som 🥰.

      Radera
  6. Vad roligt att vykortet är på väg! Det ska få en hedersplats på min vägg i hallen, redan bestämt var :) Den där omeletten hade nog varit perfekt för mig, jag gillar när det är lite knaperstekt. Och pool är skönt att ha, vi har 28 i poolen nu och det är ganska kallt .. hahah Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får hoppas nu att det kommer fram som det ska och att det inte har blivit förstört.
      Oj 🙈 det där lät storslaget 😊. Jag är bara en amatörmålare.
      Okej, jag gillar när de är lite fluffiga och krämiga.
      Vi får ju dela våran pool med andra, men det funkar. Men en egen pool skulle vara nice.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.