2024-07-12

Ingen handling

 

En kvalmig torsdagsmorgon vaknade jag till. Vi tog en morgonrunda jag och och Ixa i byn innan frukosten. Sedan var det tänkt att åka och veckohandla som vi brukar på torsdagarna. Men så blev det inte.

För gubben satte igång med att vattna grannarnas blommor innan solen skulle stå högst upp på himlen. Sedan var han lite behjälplig till ett par som köpte huset bredvid en utav våra grannar. De är norrmän och de undrade lite om vilken leverantör man skulle välja när det gällde internet. Gubben berättade vilken leverantör vi hade och att vi är nöjda med dem. Men att det finns många olika leverantörer på vårt område.

Jag gick iväg till Lidl och handlade fetaost och en Prosecco. För det är något som inte våran Mercadona har. Jo fetaost har de. Men bara färdiskuren på burk. 

Sedan gjorde jag en snabbvisit på Chinobutiken innan jag gick hemåt. Fick ett tips på en bra hundkam för ett tag sedan på bloggen. Men den fanns inte här utan då skulle jag vara tvungen att skicka efter den. Men nu hittade jag en annan på  Chinobutiken som jag tycker verkar jättebra.

Resten utav dagen spenderade vi på taket istället för att åka och handla på Mercadona. För veckohandla framåt kvällen, det hade vi ingen lust med. Det får bli idag istället, förhoppningsvis.


Grå och kvalmig morgonrunda.


Men vi blev inte utan solen igår heller. Det var bara morgonen som såg ut såhär.


Vi åt vår middag som blev en sallad uppe på taket.


Den är lite som en trimmer den här kammen. Och Ixa gillade den.



Fick en bild från detta syskonpar som förmodligen var i Söderköping.

8 kommentarer:

  1. Skönt för Ixa att slippa lite päls i värmen. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! Haha ja, inte hittar jag någon Prosecco på Lidl här i stan. Låter lite kul! Din sallad ser fräsch och god ut i värmen.

    Skön fredag till dig och Kram! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Här handlar vi allt på ett ställe när vi ska handla mat eller dricka 😄😉.
      Sallad är gott i värmen.
      Detsamma till dig.
      Kram Carin

      Radera
  3. Är allt lite avis för att du har Mercadona så nära. Vi handlar ju bara i den fantastiska affären några få gånger per år, det är 11 mil till den närmaste :) Alltid gott med sallad tycker jag. Snart dags att lägga huvudet på kudden här. Kom precis in :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan välja bland många affärer. Alla de stora matvarujättarna ligger i vår närhet 😃. Men Mecadona är vår favoritbutik.
      Sallad är mycket gott.
      Ja, somnade nog vid den tiden igår.

      Radera
  4. Butikerna står kvar så ni kan storhandla i dag i stället. Perfekt att du hittade en bra hundkam i alla fall.
    Så fin bild på syskonen!
    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De gör ju de, men det blev en handling igår efter havet.
      Ja, de är för söta.
      Fin och bra lördag till dig med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.