2024-07-27

Det var fredagen det

 

Fredagen var precis likadan som de övriga morgnarna i veckan. Morgonpromenad, frukost och datorhäng innan dagen startar upp.

Gubben åkte till Mercadona och köpte musslor som vi skulle ha till middagen. Han hade hittat ett recept på Instagram som vi skulle testa. Jag själv stannade hemma och gjorde ingenting.

När han var tillbaka tog han och vattnade grannarnas blommor och kollade ett av husen. För  nästa vecka kommer deras dotter ner med sina barn. Och vi hade sagt till grannen att vi skulle göra en check i det. Men det var inget som var några konstigheter med.

Resten utav dagen blev det takhäng tills kvällen kom och det var dags att ta kväller.


Ser ni dinosaurerna på himlen. Det gör jag 🙄 i alla fall.


Det blev en Tropical Birds drink igår. Namnet kom till när jag tyckte att jordgubbarna var ögon och limeskivan en näbb 😂.


Receptet gubben hittat på Instagram var det mycket gott i. Bl.a. chorizokorv, selleri, purjolök, schalottenlök, morot, lök, vitlök, fänkål (hade inte vi i), vittvin och crèmefraiche.


Och hemmagjord pomme var det till musslorna med.



Det här är första bollen som Ixa inte bitit sönder. Kanske ska tillägga, "än så länge" 🙂. Utan hon leker med den istället. Något som hon tycker är jätteskoj är att släppa den i trappen och jaga den sedan när den studsar ner.

10 kommentarer:

  1. Jag ser den också :D
    En bra dag helt enkelt och man kan unna sig att bara ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skoj att kolla på moln 😁.
      Det är något som vi ofta gör.
      Kram

      Radera
  2. Jag ser dinosaurierna. 🦕🦖
    Inte konstigt att hon inte har bitit itu bollen. Hon har bara haft den i 10 minuter. 😉 Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. 👍😁.
      Nej hon har haft den här i ett par veckor nu 😃.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Klart jag ser dinosaurien. Musslor är bra gott. Annorlunda recept med chorizo i. Här vankas det kräftor i kväll. Kraam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med moln 😊.
      Ja, det var det , men väldigt gott.
      Saknar kräftor här. De är så små och inte alls som de svenska.
      Kram

      Radera
  4. Jag ser T Rex! Musslor är inte min grej, men roligt ni hittat ett nytt recept som ni gillade. Mysigt där på takterassen för er! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. 👍😃.
      Vi gillar musslor och de här receptet blev lite mera matigt tyckte vi.
      Takterrassen är ett extrarum för oss denna årstid.
      Kram

      Radera
  5. Villa Fridhem här utanför Norrköping har en som de kallar signaturrätt med musslor och chorizokorv som de är väldigt stolta över. De har även moules marnieres och de föredrar jag. Jag älskar musslor och är så glad att någonting som är så gott kan vara klimatsmart, nyttigt och billigt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha 😃 där ser man.
      Vi tyckte det här receptet gjorde att det blev lite mer matigt.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.