2024-07-29

Söndag

 

Vi ansträngde oss inte så värst mycket igår. Det var varmt och klibbigt men det började att blåsa vid lunchtid. Vi tillbringade dagen som vanligt på taket. 

Gubben satt och planerade inför hösten med alla omplanteringar på en del växter som måste göras. Några tänker han även att slänga. Och när gubben säger att en växt ska slängas, måste jag fråga om han mår bra. För det är inget som hör till vanligheterna här. Men han menade allvar. För t.o.m. han kan tröttna på en växt/växter som aldrig blir okej.

 Vi hade en massa rester i kylskåpet men jag ville inte bara värma på byttorna. Utan jag gjorde en ny rätt av maträtten "svarta lådan" som vi åt i veckan. Det fick bli vårrullar med det i.

Vi kollade även lite på OS under dagen. På kvällen blev det ingen tv över huvud taget. Utan vi satt på altanen och sedan blev det lite datorhäng innan läggdags.


Vi tog morgonrundan i byn.


Och när vi kom till rondellen vid Burger King. Så var det någon som haft lite hög fart in i den. Så att lyktstolpen låg över vägen och några småpalmer hade blivit nermejade. Killarna stod och pratade med polisen. Så de hade änglavakt.


Vårrullarna på G.



Vi åt dem med sallad till och chilisås.

12 kommentarer:

  1. Vårrullar var det längesedan jag åt. Gör du degen själv eller kan man köpa färdig? Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gjorde mina av rispapper som jag hade hemma.
      Kram

      Radera
  2. Oj, jag trodde inte att gubben din kunde kasta växter men där ser man. Den måste verkligen ha varit ett hopplöst fall förstår jag ;-)
    Så smart att göra vårrullar på resterna!

    Önskar en fin måndag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det svider i hjärteroten på honom. Men när en växt aldrig blir bra när han försökt en massa, då är gränsen visst nådd 😉.
      Ja, då blev det en annan sorts rätt.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. En sak är nog säker och det är att hoppet måste vara ute för de växterna som eventuellt ska kastas. Haha. Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det 🙈.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Så läskigt med alla olyckor som sker. Skönt att det gick bra för grabbarna i bilen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var skönt att ingen kom till skada.

      Radera
  5. Hehe, nä min karl skulle inte heller märka om blommor skulle slängas. Möjligen säga åt mig, men vilja att jag avgjorde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Växterna sköter gubben här och han försöker rädda allt som går att rädda. Men så finns det undantag har jag nu förstått.

      Radera
  6. Precis så där gör jag gärna också, så kul att få en annan rätt av resterna. Men vårrullar har jag aldrig gjort. Allt går inte att rädda, när en har mycket växter så gäller det att kunna släppa taget i bland, inte lätt dock.. Vi har försökt med ett clementinträd sedan vi kom hit, men det blir inget av det alls. I vinter gräver vi upp det och ställer en sålåda där istället! Ha en fin tisdag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag med. Lite pilligt men gott blev det.
      Vi har bara haft frukt på vårt mandarinträd en gång, tyvärr. Men det är grönt och fint så det är inget som gubben kommer att gräva upp i första taget.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.