2024-07-15

Söndag

 

Det hände inte så värst mycket här igår. Utan vi tog dagen som den kom. Varmt var det igår och idag kommer det bli ännu varmare.

Men vi tog en liten promenad med Ixa och gick förbi Da Mario. Där stannade vi till och delade på en mozzarellapizza och tog en varsin öl.

Hemma igen så blev det taket och det blåste en del så det fläktade skönt där uppe.

På kvällen grillade vi cevapcici och när vi hade ätit klart tog jag en snabbsväng med Ixa innan fotbollsmatchen skulle börja. Det var några bilar som vi mötte med stora spanska fladdrande flaggor och ett ihärdigt tutande när de körde.

Nu vann ju Spanien över England så när matchen sedan var slut blev det lite mera liv på gatorna en stund.


Vi tog svängen vid havet på morgonen.


Och sa godmorgon till en ny härlig dag.


Vi delade på en pizza till ölen.


Sen grillade vi cevapcicci.


Nu är det nya citroner på G.



Och sedan dröjer det inte länge innan man kan börja skörda fikonen.

8 kommentarer:

  1. Jag har sett härliga filmer på firandet i olika spanska städer. Underbart! Vid oss bor ju inte så många spanska människor tyvärr. 😆
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg på youtube en del filmer jag med.
      Jaså gör det inte 😉😅.
      Kram

      Radera
  2. En bra söndag helt enkelt och god mat dessutom :D Perfekt skulle jag vilja säga!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En söndag helt i min smak 😉😁.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Härliga semesterbilder som är er vardag. Härligt! Kan förstå att det var fest ute på gatorna igår när Spanien vann. Kul! Fin ny vecka till dig! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      -Jo man har ju blivit bortskämd med det 😉😀.
      Det var mer fest inne i Torrevieja när man kollat på Youtube. Men det tuttades och smälldes bomber här med.
      Detsamma till dig med.
      Kram

      Radera
  4. Grattis till Spanien! Har inte sett några nyheter om det än, så du fick vara den som förmedlade de nya europamästarna för mig. Förstår det vart fest i Spanien igår kväll. Må gott, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både europamästare fotboll och sedan vinst i Wimbledon i tennisen med. Så firades det gjorde det.
      Ha det bra du med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.