2024-07-03

Våran tisdag

 

Det blir mycket vattnande denna årstid med alla växter som vi har. Så jag tog och hjälpte gubben igår med växterna på takterrassen, när han höll på med grannens växter. Teamwork är ju aldrig fel. 

Efter det tog jag en skön vila en stund i solstolen i skuggan på taket. När gubben var klar hos grannarna kom han upp på taket en stund med. Vi åt några kex med jordnötssmör på och lite vindruvor till dem.

Jag passade på att tvätta Ixa med när vattenslangen ändå var ute. Hon tyckte det var skönt och stod så stilla. Hon duschade två gånger till i vattenslangen innan vi gick ned och började med middagen. Det fick bli kalkonwraps med en massa grönsaker i och vitlökssås över det, innan den veks ihop.

Kvällen blev vid tv:n och fotbollen. Jag kastade ett getöga på serien samtidigt på datorn. Det gäller att vara effektiv  😉 då hinner man massor 😀.


Efter hundstranden tog vi vägen hem förbi Punta Prima.


Ingen som badade på Punta Prima Beach.


Jag gick ju ofta här när Ixa var valp. Då stötte jag på dessa gubbar på sommaren varje gång. De går paseon fram och tillbaka x antal gånger.


Annars var det väldigt tyst och lugnt.



Kvällsrundan med Ixa blev i dalen innan sista matchen började på tv:n.

8 kommentarer:

  1. Hej Carin! Teamwork är det bästa! Det har vi också här hemma. Allt blir mycket roligare då. Här behövs det också vattnas... efter Allsången blev det fotboll för maken. Men jag tittade på Ett fall för Vera på play. Skönt att var och en har sitt också!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ja det är ju det och som du säger, så blir det mycket roligare med.
      Här var det fotboll för hela kvällen. Men jag kollade på serien lite med såklart.
      Kram

      Radera
  2. Teamwork makes the dream work. Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt 😀👍.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. En bra och varierad dag. Kan tänka mig att det behövs vattnas en del hos er.
    Fotbollen har jag inte allt följt denna gång. Har bara inte blivit så...
    Önskar en fin onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det torkar snabbt nu när värmen är.
      Här har det blivit i stort sett fotboll för hela slanten.
      Hoppas din onsdag också varit bra.

      Radera
  4. Teamwork är viktigt i vår relation. Igår t.ex. så skördade Roger tomaterna och lagade middag när jag vattnade. Blir extra mycket vatten nu när vi har 40 grader frampå eftermiddagen. Ha en fin torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, och allt går mycket fortare med om man hjälps åt.
      Har sett att ni har så höga temperaturer mitt på dagen. Det har inte vi här ännu. Och det är inget som jag längtar efter heller.
      Detsamma till dig.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.