2024-07-11

Mittiveckandagen

 

Onsdagen var varm och klibbig, så det hände inte mycket här i Casa 66. Gubben for iväg en sväng in till Torrevieja för att fixa ett bevattningssystem som några vänner har. De är inte här nu och en av slangarna hade det gått hål på, så de sipprade ut vatten där det inte skulle. Jag och Ixa höll oss hemma och tog det bara lugnt.

Så jag tog med mig hörlurarna och lade mig i en solstol på takterrassen. Fast jag låg inte i solen utan i skuggan. Ixa fick en dusch av vattenslangen och tyckte det var jätteskönt. Sedan låg hon under taket hon med precis som jag gjorde.

När gubben kom hem, kom han upp på takterrassen och spenderade resten utav dagen där med. 

På kvällen var det fotboll på tv:n och nu vet vi vilka Spanien får möta på söndag i finalen. Det blir England.

Igår åkte faktiskt AC:na på i både vardagsrummet och i sovrummet. Vi kände att det var dags nu. Men vi stängde av i vardagsrummet när vi gick och lade oss. Vi använder den bara om kvällen. Dagtid får det bli fläkten om det behövs.

Cala Cerrada.



Casa 66 trädgård 😃.

12 kommentarer:

  1. Så fint och välskött ni har i er trädgård.
    Tur att ni har AC att tillgå när det blir för varmt.
    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är gubben som ska ta åt sig den äran. Det är hans förtjänst att det ser ut så här.
      Jodå, vi har AC, men kör väldigt sällan med dem på sommaren. Men igår var det dags 😉.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Jag förstår att det inte blir många knop gjorda. Viktigt att respektera värmen. Ha det fint i skuggan. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det blir det inte.
      Och vi behöver ju inte vara ute i hettan. Vi missar ingenting. För det är ju nästan sommar året runt här.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Vilken prunkande och fin trädgård ni har. Din gubbe, han har gröna fingrar. Japp, på söndag får vi heja på Spanien, eller? Sen såg jag att ni kommer få 35°C imorgon. Ni får svalka er i havet. KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Jo det kan nog säga att han har. Blommor de är hans liv de 😉😃.
      Ja, det får vi och jag hoppas att de vinner.
      Jo, idag ska det bli hett och vi ska till havet.
      Kram

      Radera
  4. Här var det också klistrigt varmt i Onsdags. Sen kom en åskknall som nästan fi k mig att hoppa ur skorna. Följt av ösregn, sedan var det mer behagligt.
    Jättefint ni har det!
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med lite regn som rensar luften.
      Tack, den är inte stor vår trädgård men vi trivs med den.
      Kram

      Radera
  5. Vilken härligt lummig trädgård ni har där! Tack igen för vykortet, det gjorde mig jätteglad! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😃.
      Varsågod, det var så lite så.
      Kram

      Radera
  6. Ni har det verkligen fint i trädgården. Så härligt med växter och det gör verkligen stor skillnad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla.
      Visst gör det skillnad med en massa växter.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.