2023-11-24

städdag


Gubben stack iväg in till Torrevieja på förmiddagen för han hade en tid för att göra ett oljebyte på pärlan. När han var iväg så blev det dammsugning här hemma för min del.

Ixa fäller som bara den nu. Jag går runt med (typ) swiffwertrasan både nu och då känns det som. Men igår blev det dammsugning så att mattorna fick sig en omgång med.

Det blir som en flashback, som under den tiden när jag var dagmamma i mitten utav 90-talet. Då vi hade två hundar och ett gäng papegojor. Då gick dammsugaren varm kan jag lova. Dammsugning och golvmoppning var det som stod som nummer 1 på checklistan every day.

På eftermiddagen gick vi upp till Da Mario och träffade vänner och för att äta en matbit med. Det blev såklart en pizza för där har vi aldrig blivit besvikna någon gång.

På kvällen såg vi på Robinson och sedan blev det lite datorhäng innan vi hoppade i säng.


Tyckte det var vackert när gräset gjorde skuggor mot muren. Men jag ville inte gå närmare och ta kortet. För då hade jag blivit fuktig om gympaskorna i gräset.


Om inte dammsugaren åker fram så snurrar jag runt med denna på golvet för att få upp hundhåren.


Man blev mätt och belåten när man hade ätit klart.

6 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det blev en hel del städning då när det begav sig.
    Så got pizzan ser ut och pizza är oftast ett säkert kort, fast kanske inte i Tyskland är min erfarenhet...

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det blev det. Hemmet var ju min arbetsplats där barn skulle vistas.
      Kanske inte 😉😁.
      Kram och detsamma.

      Radera
  2. Hej Carin! IDAG SKULLE Rosario komma och städa huset. Fick ett sms att hon är sjuk! Buhu, älskar känslan av nystädat hus. Var bara att sätta på Fido som fick dra över det västa. Inte kul att städa men behövligt! Väldigt god pizza.

    Önskar er en skön fredag! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett nystädat hus är gudomligt.
      Här går det rätt snabbt att städa jämfört mot när vi hade huset i Sverige. Men städa är inte skoj oavsett ytor.
      Pizzan var mums.
      Ha en bra lördag.
      Kram

      Radera
  3. Fäller hon nu när det börjar bli kallare? Gott med pizza! Önskar dig en skön lördag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har vi också sagt. Vi har haft schäfrar när vi bodde i Sverige. Våra hanhundar fällde lite lätt hela tiden men vår schäfertik hon hade 2 fällperioder på året.
      Ixa fäller också lite hela tiden, men nu är det mer än vanligt. Vet inte om det kan bero på att hon är en blandras.
      Pizza är ett säkert kort.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.