2023-11-05

Klippt var det här

 

En morgonpromenad utmed havet innan frukosten. Sedan var det bara att dressa om och fixa sig i ordning för att gå till frissan. Ett efterlängtat besök för mig. För nu var det över 4 månader sedan och mitt hår växer som ogräs. Så det var verkligen dags att sätta saxen i det.

När jag var tillbaka från frissan så satt jag och gubben ute i trädgården och njöt av solen. Sedan gick dagen som vanligt i en rasande fart. 

Vi skulle gå ut och äta med Chatarina på kvällen och hade bestämt att vi skulle ses nere i Punta Prima. Vi bestämde oss att äta på "The Bridge" när vi sågs och vi satte oss ute eftersom vi hade Ixa med oss.

Vi satt där några timmar och njöt av maten och pratades vid. Sedan sa vi hejdå till varandra och vi gick sakta hemåt i mörkret.

Vi orkade inte se något på tv:n när vi kom hem. Men det blev en stund vid datorn innan jag hoppade i säng.

Paseon vid Playa Flamenca.




En bra bit klipptes och ytterligare några slingor i håret för att matcha med det grå som sakta men säkert växer fram.



Inte så värst mycket folk på krogen. Men klockan var ju bara barnet när vi åt.

8 kommentarer:

  1. Så fin Carin!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊, jag blev nöjd faktiskt. Det är ju inte jämt man är det när man går från frissan 🙄.
      Kram

      Radera
  2. Så skönt med en klippning och fint blev det!

    Önskar en god söndagskväll nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gud så skönt det var att få av en bit på håret.
      Tack, jag blev nöjd.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Hej fining! Du blev jättefin i håret! Själv ska jag till frissan på lördag. Låter helt underbart att kunna sätta sig i solen! Allvarligt ska jag ta ett snack med maken. dags att hyra något på spanska solkusten under november månad.

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊, jag blev nöjd själv denna gången.
      Låg faktiskt i solstolen ett tag idag. Läste lite och det blev en liten power nap med.
      Kram

      Radera
  4. Nu när vi har så jobbigt väder här skulle jag hellre vara i Spanien jag också.
    Först kom snöstorm sen kom regn och översvämningar. Bara rusk hela tiden.
    Skönt att få fixa till sig och känna sig fräsch. Du ser jättefin ut Carin.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter inget vidare ditt väder.
      När jag var i Sverige såg jag bara solen ett par timmar en dag på en vecka 😩.
      Ja, det var skönt att få bort lite hår på huvudet.
      Tack.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.