2023-11-03

Torsdag rätt och slätt

 

Det var dags att ta en sväng till Mercadona och göra en veckohandling. Så efter frukosten och datorhäng tog vi pärlan och åkte dit.

Det var väldigt mycket folk i affären men det gick rätt smidigt ändå. Men som vanligt så glömmer man ändå någonting som skulle inhandlas.

Men gubben skulle till apoteket och ta ut medicin, så det föll på hans lott att köpa det som missades när jag var i affären.

Nu är det lite farligt att släppa in gubben i en mataffär för det blir så himla dyrt då 🙈. Men ibland så får han förtroendet att göra detta 😉.

Nej skämt åsidå, så är det väl inte. För han är väldigt duktig på att kolla kilopriser på varorna han ska köpa. Jämför gärna mellan olika varor innan han stoppar i vagnen. Men, som Tony Irving hade sagt😅. Han fyller gärna vagnen med fler varor än vad han skulle handla.

Efter vi ätit restmiddag började jag att måla grenen med akrylfärgerna som jag köpt till den. Men jag är långt ifrån klar för det är många grenar att måla på den 🙄.

Kvällen blev ett tag vid tv:n och sedan hoppade jag i säng för jag var väldigt trött.


Vi möttes av en helt underbar himmel nere vid havet på vår morgonrunda.



Himlen såg ut att brinna innan solen tittade fram.

10 kommentarer:

  1. Är man uppe i ottan så tenderar man att bli trött tidigt. Trevlig helg på er! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan det bero på det tror du 😮😉😁.
      Detsamma.
      Kram

      Radera
  2. Hola Carina! Hej Carin! Underbar himmel… älskar’t! Det är lätt att det kommer med för mkt även när jag handlar. Man blir ju sugen liksom!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Det händer när jag handlar med.
      Men det är ett internt skämt som vi har. För att det nästan alltid är så när gubben handlar.
      Kram

      Radera
  3. Vilken MORGON!! Så otroligt vackert det är! Jo jag vet, jag kan ibland stoppa ner mer i korgen än vad jag tänkt. Ha nu en riktigt fin och trevlig helg! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blev mållös av att se detta vackra.
      Det händer när jag handlar med. Men oftare när man släpper in gubben i butiken 😉😁.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Vilken fantastisk soluppgång! Här är det jag som handlar mer än vad som är tänkt från början. Jag är nästan aldrig med och handlar nu för tiden för jag tycker det är så himla tråkigt. Mannen är noga och jämför också priser och vet vad som ska köpas i vilken affär. Sparsam men inte snål. Fina egenskaper som är bra att det finns i familjen :) Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var magiskt den dagen när vi kom ner till havet.
      Jag handlar nog oftast här hos oss. Och det händer att det åker ner något som vi inte skulle ha när jag handlar med.
      Toppen när man är noggrann, det gynnar sig i längden.
      Detsamma till dig.

      Radera
  5. Hos oss är det verkligen tvärtom, det blir betydligt billigare om min karl åker och handlar själv. Jag kan verkligen shoppa i alla butiker, men sedan jag träffade min karl har jag blivit mycket mer ekonomisk. Innan var jag lite mer slösig.,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det vara 😉😀. Bra att du blivit en spara och inte en slösa då 😉.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.