2023-11-15

Ingenting

 

Vågar man nämna grenen 🙈 utan att visa den. -Jo, jag gör det ändå. Ni får tänka och tycka att det var ett himla tjat om den där grenen. Men det var den som tog halva förmiddagen att få på sin plats i taket igår. Ett jäkla trixande med skruvöglorna och metreven för att få det som jag ville.

Så nu ska det bara tillverkas lampskärmar. Inget mindre än 3 stycken. Och när de är klara kommer jag visa det färdiga resultatet. Ska inte nämna GRENEN i något mera inlägg innan den visas nu 🙊 lovar.

Vi var inne hos grannen en stund på eftermiddagen och pratade lite. För de åkte hem idag och skulle fira jul och nyår i Sverige. Nu kommer de inte tillbaka förens i februari igen. Det blev en liten påse med potatis och lök som vi fick när de rensade sin kyl.

Sedan var det stiltje i Casa 66 och när kvällen kom blev det en stund vid dumburken innan läggdags.



Älskar den här orangeröda horisonten som är höst och vintertid.

Som sakta börjar blekna innan solen stiger upp.



Och där börjar den dyka upp.

12 kommentarer:

  1. Håller med dig om soluppgång även solnedgång ibland här. Man kan aldrig se sig mätt på dessa. Fina bilder du tar. Idag var det på minussidan när jag gick ut. Nu vet vi vad som väntar här. Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är magiskt 😍. Tack 😊.
      Ja, nu finns det ingen återvändo med vintervädret.
      Kram

      Radera
  2. Nu ser jag fram emot att få se GRENEN. 😃
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oh det ska bli väldigt skoj att se grenen och lampskärmarna klara i sin glans sedan och det är inte alls tjatigt, det talar mer över din kreativitet och att du har drivet, sådant gillar jag.

    SvaraRadera
  4. Då ser jag fram emot att få se grenen när den är på plats med skärmar och allt.
    Lika härliga bilder som vanligt!

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  5. Haha med Grenen! Ser verkligen fram emot att se "the finished product". Låter verkligen som det är en hel del pyssel med den. Vilka vackra bilder du visar idag. Nej, nej solnedgångar-och uppgånger- fascinerar en hela livet. De blir aldrig uttjatade, man lessnar aldrig. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer , det kommer 😃 och lite pyssel har det allt varit.
      Nej, man gör ju inte det.
      Kram

      Radera
  6. Jag gillar soluppgångar! Du har verkligen byggt upp en förväntan på grenen :) Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra bilder du bjuder på! Och jag blir väldigt nyfiken på den där grenen :-)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.