2023-11-12

Det blev några steg (drygt 30.000)

 

Igår så knatade jag på som sjutton enligt stegappen. Först så var jag och Ixa ute på den dagliga morgonrundan. Sedan mötte jag upp Ulrika vid 10.00 tiden för att först ta en sväng genom marknaden. 

Jag handlade inte något, men jag såg en grej som jag ska testa att köpa nästa gång jag tar en sväng där igenom. Det var en refill till vår air wick som vi har. Det är en sådan där mojäng som pumpar ut fräsch doft lite då och då. Jag fick den här mojängen av sonen när jag var i Sverige för han hade en extra i skåpet. Har nu skickat efter refiller från Amazon, men kan man köpa här är det bättre.

Efter vi gått marknaden fortsatte vi bort mot La Zenia och tog en snabbvisit i två butiker innan vi gick vidare. Och nästa stopp blev i en nyöppnad butik som heter Pepco, och var en affär med lite ut av varje i.

När den butiken var avklarad gick vi ner mot havet. Stannade till på Makai Café och tittade i deras butik och tog oss en varsin öl innan vi började att gå hemåt.

När vi inte hade så jättelångt kvar hem kom Ulrika på att hon glömt sin tröja på Cafét. Så vi vände på klacken och gick tillbaka igen. Och det var ingen som tagit tröjan utan personalen hade tagit hand om den.

När jag kom hem så fixade jag till en paj och en sallad. För Ulrika och Whiskey skulle komma förbi en stund så hundarna fick skoja lite med varandra. Och då kunde vi passa på att få i oss en paj-bit under tiden.

På kvällen såg vi klart på vår serie och sedan tittade vi "På så mycket bättre".


Det blev en skink och ostpaj.


Det här är mojängen jag fick.



Efter besöket med bästa kompisen, så sov Ixa gott i soffan.

8 kommentarer:

  1. Det var verkligen en imponerande stegmängd som du fick ihop i går.
    Vi såg samma program här :D

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev lite förvånad själv när jag såg på klockan när jag hoppade i säng.
      Detsamma.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! Så stor Ixa har blivit... så söt med sin lurviga päls!
    Pajen såg smarrig ut i solen. Och oj vad du går! Bästa motionen!
    Ha en skön söndag. KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Hon har blivit stor och hennes päls är verkligen lurvig och sträv 😲.
      Den blev bra och vi satt bra i solen när vi åt den.
      Det brukar inte vara så många steg i vanliga fall. Men 10.000 brukar jag passera varje dag.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Känner att det är dags att komma ut och sträcka på benen igen. Blir inte så mkt av det när vädret är kasst, prio läggs på annat. Men den här veckan har vi kanonväder och det ska jag njuta av ordentligt! Vad fint det går med Ixa och kompisen nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här blir det några promenader om dagen eftersom vi har Ixa.
      Här har vädret varit toppen sedan i fredags och kommer att vara ett par dagar till.
      Det är så kul att de har varandra och kan skoja lite.

      Radera
  4. Jösses vad du går mycket och långt. Önskar att jag hade hälften av din energi.
    Det är i och för sig lite svårare med promenader här just nu.
    Det har snöat nästan oavbrutet sedan fredag. Inne på dag 4 nu med snö, snö, snö.
    Ixa är så söt där hon ligger i soffan. Oemotståndlig liten fröken.
    Ha en fin vecka alla tre. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ovanligt mycket i lördags eftersom det blev en runda med min vän också.
      Så glad att slippa de hala gatorna som kan vara denna årstid i Sverige.
      Och även snön fast det är vackert när det blir ljust.
      En trött och utslagen liten fröken.
      Önskar detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.