2023-11-19

Länge sedan

 

Det var väldigt länge sedan som vi tog en marknadsöl på "Sunny Corner" eller "An Sibin", så igår tog vi och knallade ner till krogarna. Det var knökfullt på båda ställena, så vi var på väg att vända hemåt igen. Men då såg jag en på "Sunny Corner" som stod och vinkade åt oss, och det var Fredrik. För Fredrik och Carolin satt där med några släktingar. Men de tryckte ihop sig runt deras bord så jag och gubben fick plats där med.

När vi skulle gå hem tog jag svängen förbi Chinobutiken för jag var tvungen att ha lite grejer där ifrån igen. För det var något som inte blev som jag trodde/tänkt mig, när jag pysslade. En liten ramsa med fula ord blev det när jag såg att jag misslyckats. Så nya grejer var tvunget att bli och sedan, gör om och gör rätt.

Jag gjorde det lätt för mig när det var dags att fixa till middagen. Så det blev kycklingklubbor och en sallad.

På kvällen såg vi på "Så mycket bättre" och som vanligt tyckte vi det var bra. Pär Wiksten hade jag/vi ingen aning om vem han var. Inte heller att bandet som han spelar i "The Wannadies" var från Skellefteå. Men någon låt kände jag igen sedan när man sökte på dem och lyssnade.


La Zeniastranden.


Cala Cerradastranden.



Snabbt, enkelt och gott. 

14 kommentarer:

  1. Perfekt att det fanns plats vid deras bord så att ni kunde får var sin marknadsöl.
    Smidigt att göra det lätt för sig till middag och kyckling är alltid gott.
    Lika härliga bilder som vanligt!

    Önskar en fin söndag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var snällt av dem.
      Håller med dig att kyckling går alltid hem.
      Tack.
      Kram och detsamma till dig

      Radera
  2. Hej Carin! Vi gillar Så mycket bättre! The Wannadies är ett typiskt 90-talsband och då var jag mitt uppe med att vara mamma. Har hört talas om dem och kände igen låtarna. Men vilket lyft! Hans avslutande låt var bästa. Fast jag gillar alla! Nu har vi bokat flyg och hotell till Nerja under sportlovet. LÄNGTAR! Men först jul! Ha en skön söndag. KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Det kanske var så för mig med, mamma rollen tog sitt 😉. Och han avslutade suveränt.
      Så härligt att ha en resa att se fram emot. Nerja är fint, men har bara varit där i jobbsyfte. Då hann man aldrig se saker och ting ordentligt. Har ni varit i Frigiliana ? (Man kan ta bussen från Nerja dit) Där har jag bara varit när jag jobbade med. Men något som jag skulle vilja tillbaka till någon gång.
      Ha en fin söndagskväll
      Kram

      Radera
  3. Har faktiskt aldrig gillat Så mycket bättre. Tror jag är den ende ... :) Hoppas ni har haft en skön söndag, det har jag! Snart middag, halloumi carbonara. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va! 😮, Men jag vet att du inte är den enda som inte gillar det 😉😀.
      Söndagen har varit toppen. Tog ryggläge i en solstol på takterrassen ett bra tag. Sedan har vi tränat lite med Ixa. Här har vi precis ätit fläskkotlett, potatis med svampsås till.
      Kram

      Radera
  4. Så mycket bättre är en favorit! Och vilken hus! Jag visste inte heller vem Pär Wiksten är. Kul med lite "nya" artister...
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite kul när man får upp ögonen för någon ny artist.
      Kram

      Radera
  5. Oh vad fint att ni fick sätta er tillsammans med dem i baren och god maten såg ut som ni åt hemma sedan. Mysigt att fortsätta att pyssla hemma med ditt verk =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var snällt att de flyttade ihop sig så vi fick plats med 😀.
      Har gjort om det som gick fel idag igen. Nu återstår bara att se om det blev rätt. Men det måste torka innan jag vet 😊.

      Radera
  6. Har inte sett Så mycket bättre den här säsongen. Tröttnat lite. Blir så ibland med program som går länge.
    Hoppas ditt pyssel projekt blir som du tänkt dig nu. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det vara och det hoppas jag med 😉😀.
      Kram

      Radera
  7. Saknar chinobutiker i Sverige. De är så bra, billiga och har "allt".
    Mums, alltid något gott att äta hos er.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det skulle det finns några i Sverige med.
      Detsamma till dig.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.