2023-11-23

Mittiveckandagen

 

Jösses vad det blåste kyligt på morgonpromenaden. Där och då kunde jag (nästan) ge vad som helst för att fått en mössa att sätta på huvudet. Men tyvärr så mötte jag ingen som jag kunde göra någon deal med.

Gubben hade en telefontid med läkaren på förmiddagen för att förnya hans recept. Men något gick väl fel. För något telesamtal kom aldrig vid utsatt tid. Så vi tog pärlan och åkte till vårdcentralen istället.

Så när gubben gick in på vårdcentralen tog jag och Ixa en promenad längs med havet på strandpromenaden vid Cabo Roig.

Gubben kom sedan ner till havet och vi gick och satte oss i solen på en restaurang. Vi tog in bröd och aioli och en varsin öl. Sedan satt vi där och bara njöt i solen. Tittade på folk och löste världsproblem.

När vi kom hem igen åkte gubben vidare för att kolla till lite växter hos vänner och bekanta. Jag fixade till middagen tills han var tillbaka igen.

Kvällen blev som vanligt en stund vid tv:n innan vi hoppade i säng.

En strålande dag.


Solen värmde skönt.


Lite bröd och aioli till ölen.



En vegetarisk pasta blev det till middagen.

10 kommentarer:

  1. Det är underbart hur tider passas och respekteras här. Nåja det är bara att gilla läget, även om man blir frustrerad ibland. 😲😆 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det 😉. Och man får väl vara glad att man inte har flera mil till sin vårdcentral då 🙊.
      Kram

      Radera
  2. Så märkligt att samtalet inte kom men det var ju bra att ni kunde uppsöka vårdcentralen i stället.

    Önskar en god kväll nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var märkligt. Men nu har vi inte långt till vårdcentralen så det var ju bra.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Skönt att det löste sig med vårdcentralen då mannen åkte dit. Samt skönt att gå en promenad under tiden. Ja det kan vara kalla vindar ibland. Det minns jag då jag var i Marbella med jobbet för några år sedan det var isvindar. Så skönt ni hade det sedan i solen =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var bra och promenaden vid havet är bara ett + hela tiden.
      Kalla vindar hör till den Spanska vintern.

      Radera
  4. Så kalla vindar nu, tur vi har solen som värmer oss på dagen. Men poolen blir kallare för varje dag... brrr. :) Gott med aioli och sen vegopasta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Morgnarna är riktigt kyliga. Nu är det mössa, halsduk och vantar som gäller.
      Såg att poolen här höll +17 grader ännu.
      Ja det var smarrigt.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.