2023-11-28

Vecka 48

 

Vi startade upp den nya veckan precis som vi startar upp alla dagar oavsett vecka eller dag. Så med andra ord en morgonpromenad innan frukost och kaffet.

Gubben stack iväg på en liten turné efter frukost med pärlan. Han skulle kolla runt hos våra vänner hur blommorna såg ut. Jag själv satte mig på altanen och pysslade lite när gubben var iväg.

När lampan blev klar i helgen, så kände jag just då att jag var verkligen klar med pysslandet för året. Efter alla motgångar med ballongerna till lampan som jag haft. Men som sagt det var bara tankar som ploppade upp just där och då. För det kliar ju i fingrarna på mig om jag inte har något pyssel på G.

En utav våra grannar ringde på eftermiddag och undrade om vi kunde öppna åt en hantverkare (om vi nu var hemma) som skulle kolla på deras patio och fönster. Och det kunde vi, för vi skulle ingenstans. Han skulle dyka upp vid 17.00 tiden. Tror ni han dök upp vid 17.00 tiden? -Var det ett nej som jag hörde 😉. För det gjorde han inte. Men vi satt inte sjön utan på vår altan i godan ro. Så han fick komma när han ville. Han dök upp vid 17.45 och det var inom rimliga gränser för en utsatt tid ändå.

På kvällen blev det "Robinson", "Jeopardy" och "Kompani Svan" innan jag hoppade i säng.


Gubben i månen lyste så vackert när vi gick hemifrån.


Och solen färgade himlen röd innan den steg upp.


Pannbiff åt vi till middag.



Och lillfröken vill vara så nära som möjligt när hon sover.

14 kommentarer:

  1. Skön start på veckan. Pannbiff är gott. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra att mjukstarta 😉.
      Ja det är det.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! Söt vovve och ring på tån har du! Coolt! Minns på 80-talet då hade jag en kedja runt fotleden. Det tycker jag fortfarande är fint! Ska nog lägga till med det i sommar. Fantastisk måne vi har nu! Svårt att göra den rättvis på bild.

    Haha du kommer nog snart igång med något pyssel! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Ring på tån har jag haft sedan tidigt 90-tal. Det är gubbens gamla vigselring som gick sönder som jag har på min tå sedan dess. Gubben har en ny vigselring på fingret med 😃👍. Jag brukar ha fotlänk med pärlor som jag gjort själv. Men nu har den gått sönder och jag har inte orkat gjort någon ny.
      Ja, jösses så stor den är. Och jag får aldrig så fina bilder med mobilen på den.
      Jag har avslutat ett pyssel nu i kväll 🙊😊.
      Kram

      Radera
  3. Tänka sig... här ska också ätas pannbiff med lök och morötter idag!
    Ha en fin tisdag också.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra gott.
      Ha en fortsatt fin tisdagskväll.
      Kram

      Radera
  4. Jag gissar att du inte behöver någon värmedyna i sängen. Du har en levande. Kram

    SvaraRadera
  5. Ja vad är det med alla hantisar som aldrig håller tiden? SAMMA här, imorgon ska en hantis komma hit och fixa en grej. Fönstret för hans ankomst? Mellan 8-17!! DÖÖÖÖÖR!! Så tröttsamt. Tur att vi bägge är hemma, både P och jag. Det är perfekt att ni grannar alltid ställre upp så fint för varandra. Månen är verkligen underbar nu, den stod så högt på himlen när jag gick ut imorse. Älskar pannbiff! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan man fråga sig. De lever i sin egna lilla värld förmodligen. Den som inte har några klockor 🙈.
      Vi bor här och det är klart att vi ställer upp. Så slipper de vänta med allt detta till de kommer ner igen.
      Månen är så vacker nu.
      Vem gör inte det 😋.
      Kraam

      Radera
  6. Tyvärr är det väl inte helt ovanligt att hantverkare har svårt att hålla tiden. Ganska så irriterande om man frågar mig. Ett undantag var målaren som målade vårt hus för honom kunde man ställa klockan efter ;-)
    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är få, men kul att de finns några i alla fall.
      Kram

      Radera
  7. 45 min sen är ju som du säger fortfarande ok här på iberiska halvön :) Mysigt med närheten med Ixa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju det här hos oss 😉.
      Ja det är det. Hon är som ett litet frimärke ibland.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.