2023-11-10

En vanlig dag

 

Torsdagen blev bara en skön men kreativ hemmadag. Gubben påtade i trädgården och jag duttade på min gren. Sakta men säkert så ser jag ett resultat i duttandet. Men jösses så mycket förgreningar det är på grenen. Men jag tror att det kommer bli coolt när den är klar och hängs upp i taket. -Ja, vi får se när det är dags.

Gubben grävde ner vår papaya i backen igår. Den som vi drivit upp på egen hand från en liten kärna. Så nu hoppas vi på frukt så småningom.

Efter allt pysslande och grävande blir man lite hungrig. Så jag experimenterade lite i köket med en grej som dök upp på Instagram i flödet. Men som jag är, så har jag svårt att följa exakta mått. Så det blev kanske lite to musch i det jag gjorde. Men det gick att äta ändå. Så vi gick inte och lade oss hungriga om ni trodde det.


Vi höll till i byn på morgonrundan.


Sitter man på denna bänk så får man blicka ut över AP-7:an. Kanske inte den vackraste utsikten, om man inte gillar bilar såklart.


När vi var hemma på vår gata igen var solen på väg upp.


Dutta, dutta, dutta och lite mera duttande.


Det gick snabbt från att vara en liten kärna.


Och nu är den i backen.


Det jag gjorde som vi åt var en tonfiskröra, som jag bredde ut på ett tortillabröd med skivad avokado på topp.


Sedan vek man ihop tortilla brödet och vek det dubbelt. Det är nu jag stötte på problem 🙈. Jag hade haft för mycket röra på mina tortillabröd. Så det var lögn i helsike att få ner dem helt och hållet i brödrosten som de skulle.



Men att göra om och göra rätt blev det inget med. Så bröden fick bara lite färg för att slippa tonfiskröra ner i brödrosten. Men klämman var ätbar ändå och vi blev mätta i magen med.

6 kommentarer:

  1. Wow, det var verkligen bra växtkraft i den plantan som ser väldigt stark och bra ut. Hoppas den fortsätter så.
    All recept fungerar inte som tänkt men ni blev mätta ändå vilket var det viktigaste.
    Ska bli spännande att se grenen färdig!

    Önskar en god fredag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har läst om papayan att den har otrolig växtkraft och kan ge frukt efter 6 månader. Ja vi får se hur det blir.
      Den kanske hade fungerat okej om jag gjort enligt receptet 🙄. Men vi blev mätta ändå, som sagt.
      Lovar att visa även om den inte blir som idén i mitt huvud.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Ja snacka om en planta som trivs hos dig. WOW!! Kul med ditt projekt med den målade grenen. Visst är det svårt att hålla sig till ett recept till punkt och pricka? Nästa gång får du göra exakt som det står, hihi. Bra att det var gott. Trevlig helg och kramar från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får hoppas att den fortsätter att göra det.
      Ja, det är ett skoj projekt. Nu återstår att se om det blir bra när det är klart.
      Det blir nog svårt när det gäller mig 😷🤭 tyvärr.
      Detsamma till dig
      Kram

      Radera
  3. Det är kul att prova lite nya middagar, var faktiskt längesen jag experimenterade. Ikväll blir det i alla fall ett säkert kort, ost och vin till På spåret! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker sådant är jätteskoj 😁. Det finns ju köpepizza om det skulle bli alltför fel 🙈.
      Vi har ätit räkor på takterrassen och det var smarrigt. Till tv:n blir det nog en glass och kaffe.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.