2023-11-01

Bus eller godis

 

-Ja, det var den dagen igår, och det fanns godis i lådan som jag köpt när jag var i Sverige. Men mest salt och surt godis som man kan sakna här. Men man kan alltid ta sig en sväng till Skandinaviska då.

Jag och gubben hade sagt nej till att följa med på Halloweenparty i år. För vi har Ixa nu och hon är inte van att vara ensam i flera timmar. Och ta med henne upp i byn där Halloweenparaden är fanns inte på kartan. För även om hon inte är det minsta skottberörd (smällare, raketer), så är det ett myller av folk och ett tjoande och tjimmande från alla som är där. Och som kan bli ett stressmoment för en liten jycke.

Men det hindrade inte oss från att gå till Da Mario på eftermiddagen och ta en pizza innan alla utklädda läskiga varelser intog byn. 

Resten utav dagen spenderade vi hemma och inte ett enda skelett eller monster kom förbi och ville ha godis. Så jag och gubben delade på en påse på kvällen när vi kollade på tv:n.


Himlen i sprakande färger.


Och en sol som snart kommer titta upp ur havet.


Da Marios pizzor är bara så himla goda.



Den här påsen delade vi på utan problem.

16 kommentarer:

  1. Jag gillar inte Halloween, så skönt att ingen kom hit.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej 😃.
      Det är ju inget som fanns när vi var små.
      Detsamma till dig

      Radera
  2. Perfekt ju! Mer godis till er. 😀 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så tänkte jag med 🙈😁.
      Kram

      Radera
  3. Det var nog ett väldigt klokt beslut att stanna hemma. Större samlingar med tjo och tjim är sällan något som hundar uppskattar.
    Så gott med pizza!

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var rätt skönt att sitta hemma i soffan och mysa framför tv:n.
      Dessa pizzor är så himla goda.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Smart av er, förstår att det INTE var läge för varken fest eller parad. Undrar vad ett spanskt barn hade tyckt om hen hade fått salt och surt godis, haha. En gång var det en liten kille (som gick på den Montessoriskola jag jobbade på i ett år här) som trodde det var ett skämt, han började gråta då han fick smaka saltlakrits av mig. Tyckte synd om honom. Men så gott och mysigt för er att äta den påsen, mums. Vi hade väldgt få barn som kom igår, vet inte riktigt varför. Vi har massor med godis över. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var rätt beslut som vi tog. Eller det fanns inget annat beslut för oss.
      Vi hade det mysigt hemma i tv-soffan med godiset.
      Kanske tur att det inte kom någon 😉😁.
      Då har ni mängder utav lördagsgodis då 😄.
      Kram

      Radera
  5. De där sura i den påsen är mina favoriter! Gött ni kunde njuta av den påsen själva istället för att ge bort innehållet till utklädda barn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 👍
      Så himla tacksam för att inga små utklädda barn dök upp 🙊.

      Radera
  6. ja, tack till den godisen som är både rosa och svart. Är det hallonlakrits?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en blandning i påsen av smultron, fizzybubble och colasmak

      Radera
  7. Ohh jag älskar kryptoniter så förstår att ni gillade den. Samt salt och surt det är min grej det. Näee jag hade inte heller gått dit med vovven, det ger en ju ingenting då

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är goda både de mjuka och de hårda karamellerna.
      Nej, det gör det inte.

      Radera
  8. Hej Carina! Den soluppgången och pizzan skulle jag inte tacka nej till! Blev en liten Halloweenfest här hemma igår, lite kul!
    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget fel alls på något av det.
      Så trevligt och kul med en halloweenfest hemma.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.