2023-11-06

Sköna söndag

 

Vi tog en vilsam söndag. Det var i stort sett bara chill hela långa dagen. Såklart var det promenader med Ixa under dagen men annars så gick dagen i slowmotions tecken.

Så jag låg i en solstol och mådde helt prima. Jag låg under de nytvättade kläderna som gav mig skugga i ansiktet, så jag kunde läsa en bok. Det blev även en liten powernap där i solen under tvätten. 

Vi åt middagen där uppe med. Men när solen började sjunka så gick vi ner. För när den försvinner och mörkret faller på, så är det tjocktröja som gäller. I alla fall för mig som är lite frusen av mig.


Havet ser inte lika inbjudande ut innan solen kommit upp.


Men så fort den visar sig så ser havet strålande ut.



Gjorde en hittepårätt på fisken (merluza) i ugn som fick godkänt av gubben.

12 kommentarer:

  1. Det lät som en bra och behaglig söndag och gott åt ni som vanligt.

    Kram och glad måndag nu!

    SvaraRadera
  2. Igår kväll åkte duntäcket på. Lite varmt har det varit men ändå ganska skönt inatt. Konstigt att det känns som hösten kommer så himla plötsligt alltid. Över en natt blev det kallt. Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är vi rustade för vinterkylan 👍😉.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Ja nu är det kyligare när solen inte lyser. Shorts och t-shirt på dagen och raggsockar på kvällen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, och här har tofflorna kommit på om kvällen.

      Radera
  4. Hej Carin! Älskar lugna sköna söndagar... och speciellt om man kan ligga i solen. Nästa år i november gör nog vi det också. Dina hittepårätter ser alltid smarriga ut!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det som är toppenbra med vintern här. Sommar på dagarna och kyligare på kvällarna.
      Tack 😊.
      Kram

      Radera
  5. Ohså härligt ni har det låter det som och skönt det lätt att skuggas av tvätten så du kunde ligga och läsa där i solstolen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi klagar inte ett dugg på vårt liv vi lever nu 😉😁.

      Radera
  6. En varm hälsning till dig... ett vackert område där du har bosatt dig... Jag var också på Costa Brava - vid havet nära Figueres - vackert... bara en dröm och jag had en fantastisk stor resa genom Andalusien - du är någonstans mitt emellan... Eller?
    Njut av. En kram från mig. Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bor på Costa Blanca kusten lite längre söder ut från Costa Brava, men jag har varit på Costa Brava kusten med. Både i Roses och i Tossa De Mar.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.