2023-11-04

Fredagsmys

 

Det blev en  morgonpromenad som gick utmed kanalen i Villamartin innan frukosten.

Sedan var det bara fredagsmys som gällde i Casa 66 resten utav dagen. -Jo förresten, några krukor fick vi resa upp som hade blåst omkull efter den kraftiga blåsten som vi hade under torsdagen till fredagsmorgon.

Men sedan så myste vi bara i solen uppe på takterrassen och körde fredagsmys all in. Vi tog fredagsdrinken där på eftermiddagen. Och sedan grillade gubben och jag fixade till tillbehören. Vi åt vår middag där på terrassen också. Men sedan när klockan passerat 18.00 tiden gick vi ner och satte oss på altanen innan mörkret kom och det var dags för tv:n. 


Inga cyklister utmed kanalen. Men desto fler som var ute på hundpromenad.


Fredagsdrinken var en hittepåblandning som gick hem. Kaffelikör, Likör 43, partyis och Coca cola zero.


Hade vindruvor kvar från vår egna odling i frysen som jag tinade lite. Sedan olivolja över dem, flingsalt och rosmarin. In i ugnen på 200 grader i ca. 20 minuter.


En god ost på ett kex och lite av vindruvsröran ovanpå.



Så gott med grillat.

12 kommentarer:

  1. Precis ätit frukost... ändå blir jag såå sugen när jag ser tallrikarna!
    Ha en fin dag,
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha 😊.
      Ha en fortsatt fin dag du med.
      Kram

      Radera
  2. Vilket bra tips med vindruvorna. Jag vet aldrig vad jag ska göra med alla. Ger bort till höger och vänster och äter så mycket jag orkar. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod 😀.
      Så mycket har inte vi fått ännu. Men i år blev det lite mer än året innan.
      Kram

      Radera
  3. Ha nu den mysigaste av helger! Här råder det grådaskigt väder och regn....
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, här har vi +23 nu och både sol och moln på himlen idag.
      Kram

      Radera
  4. Vindryvsröran lät som ett gott tillbehör till ost måste jag säga. Ni äter alltid så gott och du är så bra på att trolla med råvarorna,

    Kram och god lördagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var gott, men nästa gång får det bli köpevindruvor.
      Tack.
      Detsamma till dig .
      Kram

      Radera
  5. Ohh så mysigt ni har det icg jag hade gärna joinat erat fredagsbord. Samt skönt att det bara var krukor som blåst omkull.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var skönt att inget annat blåste ner och gick sönder.

      Radera
  6. Vad skönt ni har uteväder, vi har haft lite trist väder nu i ett par veckor så har inte lockat att hänga utomhus alls. Nu vill jag det vänder! Kul idé med vindruvorna! Trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara solen kommer fram så är det som en svensk sommardag här.
      Hoppas vädret vänder hos er.
      Såg någon som gjort detta på insta, så var tvungen att testa när vi hade några druvor kvar i frysen.
      Detsamma till dig.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.