2024-08-22

Mittiveckandagen

 

Gubben åkte iväg till posten efter frukosten och skickade iväg några brev. Jag själv stannade kvar hemma och fixade och donade lite under tiden.

Senare framåt lunchtid tog gubben och jag en promenad med Ixa. Vi gick upp till parken vid Da Mario och lät henne springa lös där ett tag. Sedan gick vi svängen förbi Waldemars och satte oss där en stund och tittade på folk innan vi gick hemåt.

Det var väldigt kvalmigt och klibbigt igår med. Så när vi åt middag på altanen åkte fläkten igång. Den fläkten är guld värd när vi sitter på altanen denna årstid. På vintern är det gasolkaminen med fläkt som är guld värd, där och då.

Jag har börjat att titta på en miniserie på Netflix, "The Serpent". Den är baserad på den franske seriemördaren Charles Sobhrajs brott. Som mördade unga turister under 1975-1976 i Bangkok och Thailand.



En molnig morgon.
 

Handlingen utspelar sig i mitten av 1970-talet och följer Charles Sobhraj en fransk seriemördare när han drogar och rånar resenärer, särskilt unga backpackers som reser genom Bangkok, Thailand, längs landvägen. Han stjäl sina offers pass och identiteter för att resa jorden runt och säljer stulna ädelstenar med flickvännen Marie-Andrée Leclerc. 

6 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att både fläkt och gasolkamin fyller en viktig funktion beroende på vilken årstid det är. Så även en AC. Man vill ju gärna ha drägliga temperaturer.
    Tackar för tipset om serien. Alltid bra att ha några på lager.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tre bra värme/kyla källor som vi inte vill vara utan.
      Varsågod.
      Kram och detsamma

      Radera
  2. Hej Carin! Den serien har jag sett, minns att den var bra! Vi har precis avslutat en brittisk spännande serie på fyra avsnitt, The Serial Killer's Wife. Se den!!

    Kram till dig! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Ja den är verkligen bra och lite hemsk när man vet att det bygger på en sann historia.
      Tack för tipset, den ska vi se.
      Kram

      Radera
  3. Väldigt bra att kunna fläkta er och även värma er beroende på väder. Nu tror jag inte vi får så många fler dagar med över 37 grader här hos oss.. Idag var det bara 31 grader som mest, jag frös lite i skuggan.. hahaha. Idag har jag äntligen lagt ut bilden på ditt vykort hos mig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen toppenbra 👍.
      Vaaaaa!!!!! frös du i skuggan.
      Här hade vi 32 igår men så in i vassen kvalmigt och klibbigt. Så frös gjorde jag inte.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.