2024-08-02

Lite jobb

 

Lite annat kom emellan för dagens morgoninlägg som brukar dyka upp här efter frukosten har kommit i magen. Men bättre sent än aldrig, som man brukar säga.

Torsdagen började med en havspromenad och vi var vid havet innan solen kommit upp med. Så nu är det lite halvskumt ute igen när vi går iväg på morgonen. För solen stiger inte upp förens efter 07.00 nu.

Igår så var jag behjälplig med lite städjobb som var nere i Mil Palmeras. Lite svettigt där inte ac:n gick igång, men roligt ändå att göra något annat. Alltid roligare att städa hos någon annan än sig själv.

När jobbet var klart så åkte vi direkt till Da Mario och käkade. Vi mötte upp gubben och Mats där. Ulrika hade tagit en vegetarisk pizza där som jag testade och den var jättegod. Vi satt där och njöt ett tag efter maten innan vi sa hejdå till varandra, och jag och gubben knallade hem till oss.

Det blev lite titt på tv:n och OS. Bechvollybollen som tyvärr inte gick så bra denna gången heller för Svenskarna.

Gubben tog ett kvällsdopp i poolen och jag gick in i duschen istället. Sedan blev det hopp i säng.


Där började solen stiga upp ur havet.


Och när vi vände hemåt så hade den kommit över kanten. 


Dags att gå hem och äta frukost.


Vacker utsikt från städplatsen.



Den vegetariska pizzan.

12 kommentarer:

  1. Kul att göra något annat. Pizza lät gott. Grattis på namnsdagen 🍰💐🎉. Kram Birgitta 🌞

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland så är det det 😊.
      Pizzan var så himla god.
      Tack snälla.
      Kram

      Radera
  2. Lite omväxlande att göra något annat och att städa kan ibland kännas helt okej.
    Så god pizzan såg ut!

    Kram och ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen och jag kan hålla med dig.
      Den var jättegod. De är duktiga på pizzorna där.
      Fortsatt fin fredagskväll.
      Kram Carin

      Radera
  3. Så varmt och härligt ni har det, samt så gott det lät med vegpizza =D Ohh ni har verkligen sommar nu ser jag på temp. MInns då vi var i Spanien en sommar då hade vi närmare 40gr. NU är det rätt skönt hos er va?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har det verkligen varmt nu. Men när det stiger över 40 så är det inte behagligt.
      Men då får man vara inomhus.

      Radera
  4. Den pizzan såg väldigt god ut :)

    SvaraRadera
  5. Hej Anneli! Jag fick ställa klockan på 06.30 för att inte missa soluppgången när vi var i Grekland. Vår balkong låg precis vid soluppgången. Så vackert! Alldeles för längesedan jag åt pizza, nu blev jag sugen på en. KRAM till dig! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej du Anna, Carin här 😉😄.
      Här behövs det inte ställas någon klocka. Både jag och Ixa är morgonpigga 😃 här.
      Pizza är så gott.
      Kram

      Radera
  6. Ja nu har det vänt, fint att få uppleva soluppgångarna igen :) Pizza är så gott och även ett kvällsdopp. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har ju det.
      Pizza är ett säkert kort.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.