2024-08-26

Våran söndag

 

Någon stark blåst som det hade varnats för, den såg vi aldrig till. Det fläktade lite lagom som det har gjort alla andra dagar under veckan som gått. Men lite halvmulet var det hela dagen och kvalmigt.

Gubben han kollade till grannarnas blommor och jag chillade på altanen med penseln på pappret. Jag började lyssna på "De fenomenala fruntimren på Grand Hotel" som så många pratat varmt om. Och jag tycker detsamma, och sedan så tycker jag att Katarina Ewerlöf är en så bra uppläsare med.

Vi ansträngde oss inte så värst mycket mera under dagen sedan. Jo förresten, gubben löste korsord och jag satt bredvid och försökte googla på en del ord.

På kvällen blev det en stund vid tv:n och vi började att se en brittisk miniserie på Tv4-play. Som jag blev tipsad om av Anna (Channal). Det blev 2 avsnitt på en gång.


På väg ner mot La Zeniastranden.


Zucchinibiffar, quinoa och tzatziki till middag.



Serien kretsar kring Beths vars man Tom, en läkare, arresteras misstänkt för att vara en seriemördare. Beth undersöker saken vidare tillsammans med hans bästa vän och fler bevis framkommer, vilket tvingar henne att ifrågasätta om hon verkligen känner mannen hon gifte sig med.

8 kommentarer:

  1. Det lät som en alldeles lagom krävande söndag tycker jag.
    Tack för tipset om serie. Alltid bra att ha någon på lut.
    Önskar en glad måndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, inget som gjorde en trött förutom värmen då 😉😀.
      Brittiska serier är så bra tycker jag.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Spännande, tack för serietips. Samt det blåste här också och nere i Götborg hade de ordentligt med blåst, den hade de visst döpt till stormen Lilian hehe- Gott det såg ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod!
      Okej, här har det slutat att blås nu.
      Biffarna blev jättegoda.

      Radera
  3. Hej Carin! 1000-TACK rara du för det fina vykortet! Blev verkligen jätteglad! Så mysigt att få sådana fina hälsningar.
    Skönt när det fläktar lite i värmen hos er kan jag tro. Visst är den serien spännande? Kan tipsa om annan lite småmysig deckare - Morden i Marlow. Även den på TV4-play.

    KRAM till dig! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Varsågod, var så lite så. Du skrev ju att du gillade att få vykort 😊.
      Idag är det knappt någon vind.
      Den var jättebra och tack för det nya tipset.
      Kram

      Radera
  4. Vilken jättegod middag! Den boken är verkligen superbra, och jag håller med om uppläsaren. Jag lyssnar sällan till böcker, men det händer när jag grejar med något annat samtidigt. Men ofta får jag strunta i det på grund av uppläsaren. Ha en fin tisdag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var god. Kändes som det var allt för länge sedan vi åt vegetariskt här hemma.
      Hon är toppen och får en att verkligen lyssna. Likaså är det med Stefan Sauk tycker jag.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.