2024-08-17

Härlig och bra fredag

 

-Jo, det blev en veckohandling igår då. För igår var det en vanlig fredag och inte någon röd dag. Och givetvis så var affären full av folk som skulle handla. Men sommarpersonal finns det fortfarande, så nästan alla kassor var bemannade. Så köerna betades av snabbt.

Gubben satte igång med vattningen på takterrassen när vi var tillbaka och jag plockade in varorna där de skulle vara. Sedan fixade jag till lite snacks och en fredagsdrink till oss. Gubben var nästan klar när jag kom upp. Men han tog ett break i vattningsprocessen och slog sig ner och smuttade på drinken. Sedan blev det en långsittning med en massa prat och ett parti tärningsspel innan han fortsatte med vattningen, och jag gick ner och började skala räkor till middagen.

Tog en runda med Ixa innan jag började med middagen. Åt gjorde vi på takterrassen och sedan satt vi där och myste till solen gick ner.

Vi såg de sista avsnitten vi hade kvar på Ondskan och sedan tog gubben sista rundan med Ixa. När han kom tillbaka gick han och tog sig ett dopp i poolen innan han hoppade i säng.


Vi tog svängen om Punta Prima på morgonen.


Och gick sedan hemåt mot Playa Flamenca.


Jag gjorde en hittepådrink som vi döpte till "Bubble gum" för den fick en sådan härlig rosa färg.



Vi åt räkpasta och drack ett glas vitt till middag. Och rester blev det över som vi kan ha någon dag.

12 kommentarer:

  1. Lagom takt och lagom mys. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Alltid så fina drinkar du/ni gör. Här blir det oftast "bara" ett glas vin. Jag tar gärna en Ouzo om jag har någon, eller en Jägermeister, men inte min gubbe. Han gillar whiskey. God mat hör helgen till. Vi åt hamburgare och pommes igår (Inte min favorit). Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Har löst Melodikrysset som vanligt.
    Fortsatt trevlig lördag!
    Kram Tummelisa (Eva)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men det är en liten överraskning när man gör hittepådrinkar. Det kan lika gärna bli grådaskigt och fult. Ouzo har jag inte druckit på över 25 år tror jag. Jägermeister och whiskey dricker jag inte alls.
      Ja, det gör det.
      Här har jag plockat fram pavofiléer (kalkonfilé) får se vad det blir.
      Melodikrysset var nog hundra år sedan 🙈.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. En bra dag som vanligt och gott att äta dessutom. Goda rester är absolut inte fel!
    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget fel på fredagen.
      Ja, nu vet man att det finns en middag i kylskåpet om orken tryter någon dag.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. En härlig fredag och nu är lördagen också förbi. Här nådde vi över 40 grader idag, så det har inte hänt så mycket :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dagarna går fort. Några 40 grader hade vi inte här. Men 35 stod det på termometern mitt på dagen.
      Kram

      Radera
  5. Låter som en härlig fredag. Drinken ser jättegod ut. Räkor med pasta var det jätte länge sedan jag lagade. Men det ska jag göra snart, såg också gott ut. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var helt okej.
      Drinken blev god. Lagom söt och syrlig.
      Idag äter vi upp resterna från pastan i fredags.
      Kram

      Radera
  6. Ohh de tlåter ju jättehärligt och så fint att sitta där och njuta av solen tills den går ner =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är mysig att kunna sitta ute och bara njuta tills solen dalar.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.