2024-08-09

En vanlig torsdag

 

Vi tog morgonrundan i byn för gubben skulle till vårdcentralen på morgonen, och jag tänkte att vi skulle hinna äta frukost ihop innan han åkte.

När han åkte iväg så satte jag mig vid datorn och gjorde mitt blogginlägg och sedan fixade jag mig i ordning för att ta tag i dagen.

När gubben var tillbaka så pratade vi lite om hans läkarbesök på vårdcentralen. Han var där för att höra hur hans hjärta hade sett ut när han var och gjorde ultraljud för ett tag sedan på sjukhuset. Hans hjärta hade sett stabilt ut men hans båda  förmakskamrar var lite förstorade. Som kanske är naturligt när man haft förmaksflimmer sedan 2009. Hans läkare sa att han kommer att få en kallelse igen till sjukhuset i augusti. Som förmodligen kommer att diskuteras om en ablation.

När gubben satt igång med grannens blommor så gick jag bort till affären Action och köpte A5 kuvert. Och på tillbakavägen slank jag in på Skandinaviska butiken och köpte gräddfil. För vi skulle ha sill och potatis till middag.

Det blev såklart lite OS tittande under eftermiddagen och kvällen med. Tyvärr så gick det inte så bra för handbollstjejerna. Men för beachvolleybolls grabbarna gick det toppenbra för. De tog sig till final. Något som man inte får missa imorgon kväll. Och idag är det lagfinal i bordtennis mot Kina.


Även om vi gick i byn så kunde vi se havet på avstånd.


Cirkus i byn som det brukar vara den här årstiden.


Såg att IBC-huset som Skandinaviska ligger i har bytt ägare. Nu är det ERF istället.


En precis lika dan huskropp bredvid Skandinaviska har stått öde i flera år. Men nu verkar det hända grejer där på byggtomten.


Vi tog en iskaffe och en chokladruta på kvällen på altanen.



Jag har börjat att se på en miniserie som finns på Netflix. "Master of the house".
Det är en drama/thriller serie.
En familj deltar i en maktkamp efter deras patriarks död, som lämnar efter sig ett imperium inom diamantindustrin... och den anställde han gifte sig med.

8 kommentarer:

  1. Skönt att gubben dins hjärta såg stabilt ut ändå. Då får ni se vad det kommande besöket säger.
    Även här är det cirkussäsong såg jag när jag var ute med Miss T i förrgår. Cirkus är inget för oss men jag tycker det är skönt att det är djurfria numera i alla fall.
    Iskaffe och chokladruta lät inte fel alls :D

    Önskar en fin fredag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får se vad som bestäms när kardiologen sagt sitt.
      Ja, det är skönt att det inte finns några djur längre på dem.
      Det var gott. Det både svalkade och stillade stödberoendet 😉😁.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Gött att se havet även om ni inte är precis bredvid. Mycket OS blir det, men snart är det slut och vi kan fokusera på annat :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att man bara kan blicka ut på det.
      Ja, jösses då blir det vardag igen 😁👍.
      Kram

      Radera
  3. Vi har startar den andra serien på Netflix du tipsade om, den är great. Samt skönt och fint att han kollar upp så att man har koll, hjärtat är ju det viktigaste =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här serien kan jag inte säga något om ännu. Bara sett ett avsnitt 😉.
      Ja, det är något som vi verkligen har koll på även här i Spanien.

      Radera
  4. Hej Carin! En promenad mot havet gör gott för själen. Bra att ni har koll på gubbens hjärta. Mkt OS och det har gått bra för lilla Sverige. Just nu ligger vi på plats 16 med tio medaljer.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Vi promenerade bara så vi såg havet igår. Men havet är en lisa för själen.
      Ja, det har vi och det känns som han är i goda händer här med som i Sverige.
      Vi såg på pingisen förut idag men tyvärr där blev det ingen medalj.
      Karm

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.