2024-08-20

Vecka 34

 

En ny vecka igen och vi startade upp den som vi brukar. Men gubben behövde inte åka till Torrevieja och kolla till blommor. För de som bor där har kommit ner igen. Så hans blomrunda blev lite kortare än vanligt.

Det var väldigt klibbigt och kvalmigt igår. Sådär så man inte ville anstränga sig alltför mycket om man inte behövde.

Så vi tog dagen med ro när vi hade gjort våra måndagssysslor. Jag fortsatte att lyssna på min bok igen efter jag fick ett nytt erbjudande för 9:-. Kändes bra att ett erbjudande kom så snabbt inpå det förra. Så slipper jag vänta så länge med boken som jag inte blev klar med.

Det låter som jag är en jäkla snålvarg när jag bara tar billighetserbjudanden på att lyssna på böcker och inte fixar ett abonnemang istället. Men jag har så mycket pocketböcker som jag fått av vänner och grannar som jag ännu inte har läst. Så än så länge är det väl inget som jag egentligen behöver. Men vem kan motstå ett erbjudande på 9:-. Inte jag i alla fall 🙄.

Kvällen blev som vanligt en stund vid tv:n och igår så kom det nya avsnitt av "Frostbiten" på Svt-play. Tror jag har skrivit om det tidigare när vi hittade detta program. Det handlar i alla fall om olika personer som bosatt sig på Alaska. En del är väldiga enstöringar och andra lever sambo eller familjeliv.


Lite molnig morgon.



Men man vet att solen finns där bakom.

10 kommentarer:

  1. Det är fantastiskt det där med böckerna. Jag läser så mycket och ändå har jag alltid många kvar som är olästa. Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är ungefär som med smutstvätten förr när man var småbarnsfamilj 😉😁.
      Kram

      Radera
  2. Det finns väl ingen anledning till att tacka nej till bra erbjudanden och utnyttja det. Det gör vi alltid med vår dagstidning som vi har digitalt.
    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det gör ju inte det 😉😄.
      Okej, så gör gubben med NT-tidningen också.
      Detsamma.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Jag tycker det är smart att utnyttja erbjudande. Våra vita mattallrikar Swedish Grace från Rörstrand har jag samlat ihop via prenumerationer, smart va? Jag har plockat bort flera streamingtjänster... många bäckar små gör en stor å.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Så gjorde min mamma med. Det var tallrikar med julmotiv på. Kommer inte ihåg vad det var för märke.
      Finns ju ingen anledning att ha nästan same, same.
      Kram

      Radera
  4. Det är väl toppen att du inte behöver köpa ett abonnemang om du har böcker! Det är inte snålt, det är vettigt :) Fina bilder på soluppgången. Ha en fin onsdag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det det. Men ibland så längtar man efter något nytt som kommit ut som många skriver om. Då är det bra med ett billigt abonnemang 😉😀.
      Tack.
      Kram och detsamma till dig

      Radera
  5. Så klart man ska ta dom bra erbjudande man får på olika tjänster.
    Så gör jag med min tidningsprenumeration också.
    Dum var man väl annars.
    Ha det bra i värmen. För varmt tycker jag. Men ni har väl kanske vant er.
    Här är det runt 20-23 grader nu på dagarna. Skönt tycker jag.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så tänker jag med.
      Vissa dagar tycker jag att det har varit alldeles för varmt med. Men då är det bara att vara inomhus.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.