2024-08-07

Dags igen för medicin

 

Först en morgonpromenad och lite frukost. Sedan gick jag iväg för att hämta ut ny medicin till mig. Som vanligt gick jag en snabbsväng in och ut i några butiker innan jag vände hemåt igen.

När jag kom hem satt gubben i skuggan i trädgården. Så jag satte mig där ett tag med. När vi satt där så pratade vi med de minsta barnbarnen på Whatsapp en stund. Det var sista veckan på sonen och svärdotterns semester. Och nästa vecka så börjar Amelia i förskoleklass inne i stan. Lite pirrigt och spännande på samma gång.

Jag fixade till lite ätbart till oss och sedan gick vi upp på taket och spenderade resten utav dagen där. 

Jag tog en sväng med Ixa innan damernas handboll började på tv:n. Och sedan så hände det inte så mycket mera denna tisdag.


Vi stannade till nere vid La Zeniastranden när vi kom till havet.


Och strax skulle solen stiga upp.


Och när vi kom fram till Playa Flamencastranden var den uppe.


Jag väntade post från pensionsmyndigheten i Sverige. Så jag kollade brevlådan när jag kom tillbaka hem, när jag hämtat medicinen. Och titta vad som låg i lådan. Ett vykort till mig.


Ett vykort från Anna i Portugal. Jag skickade ett vykort för ett tag sedan till henne som jag hade målat. Nu fick jag ett vykort av henne på fina kort som hon knäppt med sin kamera. Tack Anna för kortet. De sitter nu på vårt kylskåp.


Jag hittade en tunn storskjorta för 6€ på köpcentret som fick följa med hem.



Vi hade fått fikon av Ulrika som jag använde när jag gjorde tortillapizza till oss.

10 kommentarer:

  1. Så roligt att få vykort. Det händer inte allt för ofta (inte mig iaf). Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte mig heller nu för tiden. Så det var jätteskoj.
      Kram

      Radera
  2. Så snygg storskjorta du köpt. Roligt med vykort också. Tortillapizzan ser god ut. Här är det lite varierande väder, ibland molnigt sedan skiner solen igen.
    Ha en trevlig "lillördag"!
    Kram Tummelisa(Eva)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag gillade mönstret.
      Ja, det är skoj. För det är inget som man får så ofta nu för tiden.
      Den blev god. Färskost, fikon, peperoni korv och toppad med serranoskinka och honung.
      Här var det länge sedan något moln var på himlen. Och regn det vet jag inte när vi fick sist.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Så snygg skjorta och prisvärd var den verkligen också! Rena fyndet med svenska mått mätt.
    Så trevlig med en personlig hälsning för det är sällan som sådana dyker upp i brevlådan numera.
    Så god er mat såg ut!

    Önskar en fin onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det var inga pengar direkt för den.
      Så skoj och trevligt att få med. Nej nu för tiden är det sällan man får ett vykort.
      Pizzan blev smarrig.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Åh så fint med vykort! Saknar dem. Inte skickade vi några vykort från Grekland. Det finns en varm omtanke runt ett vykort. Speciellt om du har målat det eller som Annas med egna fotografier. Sånt blir man glad av!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Håller med dig.
      Det var kul förr när det låg ett vykort i brevlådan från någon.
      Ja, det här gjorde mig jätteglad att få.
      Kram

      Radera
  5. Vad roligt att det kom fram! Jag har satt upp ditt på hedersplats i hallen, däremot glömt att visa det på bloggen. Ska göra det i nästa bildström, för jag delar gärna med mig av det, så fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för kortet. Blev så glad när jag såg att det låg i lådan.
      Vi har ingen hall, men ett kylskåp med många bilder uppsatta med kylskåpsmagneter 😊.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.